U prvih pet mjeseci ostvareni porasti u dolascima za 12 posto te u noćenjima za 14 posto

Autor: Poslovni.hr , 05. lipanj 2015. u 16:40
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Prema udjelu u noćenjima u prvih pet mjeseci najbolji rezultati su ostvareni u Istri.

Prema službenim podacima sustava turističkih zajednica na Jadranu i u Gradu Zagrebu, u razdoblju od siječnja do svibnja ostvareno je 2,7 milijuna dolazaka što predstavlja porast od 12 posto te 7,3 milijuna noćenja što predstavlja porast od 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Strani su turisti ostvarili 1,9 milijuna što predstavlja porast od 13 posto i 6,2 milijuna noćenja što predstavlja rast od 15 posto u odnosu na prvih pet mjeseci 2014. godine. Domaći turisti također bilježe rast u dolascima od 7 posto te u noćenjima od 8 posto.

 

„Izuzetno sam zadovoljan što su, kroz stvaranje dodatnih sadržaja i bogatije ponude, već postignuti vidljivi rezultati, odnosno rast dolazaka i noćenja turista kroz prvih pet mjeseci 2015. godine. Ti dodatni sadržaji su iznimno važni, kako za ljetnu sezonu tako i za njeno produljenje. Važno je konstantno raditi na kreiranju novih motiva dolazaka jer samo tako možemo biti konkurentni na međunarodnom turističkom tržištu. Vjerujem da je ovo tek početak ostvarivanja naših ciljeva preobrazbe Hrvatske u cjelogodišnju destinaciju“, rekao je ministar turizma Darko Lorencin, najavivši kako će se rezultati cijele predsezone detaljnije predstaviti početkom srpnja.

 

Važnost perioda pred i posezone naglasio je i direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić koji je poručio kako će porasti u turističkom prometu pozitivno utjecati i na financijske pokazatelje. „Ostvareni turistički promet u prvih pet mjeseci rezultat je nove strategije u oglašavanju te PR aktivnosti koje se provode na globalnim tržištima, odnosno snažnijeg pozicioniranja hrvatskog turističkog branda prema smjernicama Strateškog marketinškog plana. Ovo je dokaz kako hrvatski turizam sve više raste i kako naša zemlja sve više biva prepoznata kao poželjna turistička destinacija i izvan glavnih ljetnih mjeseci“, poručio je direktor Ivičić.

 

Prema udjelu u noćenjima u prvih pet mjeseci najbolji rezultati su ostvareni u Istri s 603 tisuće dolazaka (rast od 15 posto) i 2,4 milijuna noćenja (rast od 18 posto). Slijede Kvarner s 393 tisuće dolazaka (rast od 13 posto) i 1,2 milijuna noćenja (rast od 16 posto), Splitsko-dalmatinska županija s ostvarenih 317 tisuća dolazaka (rast od 11 posto) i 1,1 milijun noćenja (rast od 12 posto), Dubrovačko-neretvanska županija s 281 tisućom dolazaka (rast od 7 posto) i 919 tisuća noćenja (rast od 6 posto) te Zadarska sa 175 tisuća dolazaka (rast od 11 posto) i 669 tisuća noćenja (rast od 16 posto).

 

Poraste bilježe i ostale županije pa je tako u gradu Zagrebu ostvareno 324 tisuće dolazaka (rast od 13 posto) i 570 tisuća noćenja (rast od 11 posto), u Šibensko-kninskoj je ostvareno 98 tisuća dolazaka (rast od 11 posto) i 342 tisuće noćenja (rast od 1,5 posto), dok su u Ličko-senjskoj ostvareni porasti u dolascima za 16 posto (77 tisuća dolazaka) i noćenjima za 20 posto (136 tisuća noćenja).

U svibnju sve destinacije u plusu

U samom mjesecu svibnju ostvareni su odlični rezultati. Tako je u navedenom mjesecu realizirano ukupno 1,2 milijuna dolazaka (rast od 15 posto) i 4,2 milijuna noćenja (rast od 19 posto). Strani su turisti ostvarili više od milijun dolazaka (rast od 17 posto) i 3,8 milijuna noćenja (rast od 21 posto). U svibnju je zabilježen i rast turističkog prometa domaćih turista koji su ostvarili poraste u dolascima za 5 posto te u noćenjima za 2 posto.

 

Pet najjačih tržišta u razdoblju od siječnja do svibnja po udjelu u noćenjima su: Njemačka s 335 tisuća dolazaka (rast od 40 posto) i 1,7 milijuna noćenja (rast od 46 posto), Austrija s 206 tisuća dolazaka (rast od 10 posto) i 765 tisuća noćenja (rast od 9 posto), Slovenija s 207 tisuća dolazaka (rast od 4 posto) i 637 tisuća noćenja (rast od 4 posto), Italija s 152 tisuće dolazaka (rast od 3 posto) i 340 tisuća noćenja (rast od 3 posto) te Velika Britanija sa 71 tisućom dolazaka (rast od 3 posto) i 304 tisuće noćenja (rast od 3 posto). Velike poraste bilježimo na dalekim tržištima kao što je primjerice kinesko s porastom od 63 posto u noćenjima, korejsko s porastom od 33 posto u noćenjima ili američko s porastom od 30 posto u noćenjima.

Komentirajte prvi

New Report

Close