Poslovni vikend
Turizam budućnosti

‘Turisti će tražiti autentična iskustva i više od putovanja, Hrvatska to može ispuniti’

Vrijednost putovanja će se utrostručiti do 2040. godine, s današnjih pet na 15 bilijuna dolara.

Autor: Poslovni dnevnik
28. lipanj 2025. u 06:00
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Putovanja su za neke luksuz, a za neke potreba, no jedna stvar je sigurna – i jedni i drugi, teško će ih se odreći. Štoviše, prema novom izvještaju Boston Consulting Group (BCG), vrijednost turističkih putovanja će se utrostručiti do 2040. godine, s današnjih pet na 15 bilijuna dolara.

‘Bleisure’ putovanja

Taj rast potiču domaća putovanja pa se predviđa kako će domaća turistička putovanja ostvariti prihod od gotovo 12 bilijuna dolara do 2040., dok će se prihodi od putovanja unutar regija utrostručiti. Prihodi od međunarodnih putovanja će se najbrže povećati, no imat će najmanji udio s 1,4 bilijuna dolara, stoji u priopćenju.

Kada govorimo o profilima turista, oni će sve više dolaziti iz zemalja rastućih tržišta, poput Kine, Indije, Saudijske Arabije i Vijetnama i nadmašit će brojke tradicionalnih turista iz SAD-a, Ujedinjenog Kraljevstva i Njemačke. Podaci su to koji se temelje na anketi u kojoj je sudjelovalo pet tisuća putnika iz 11 zemalja, a proveo ju je Centar za analizu kupaca uz analizu uzoraka putovanja diljem 68 tržišta.

Zaokret u potražnji

Putnici sve više istražuju kulturu, zdravlje, wellness te se odlučuju na duhovna i religiozna putovanja.

Recimo i da su putnike i tržišta uvelike promijenili pandemija koronavirusa, ali i dolazak umjetne inteligencije. No, neke se stvari mogu predvidjeti. Naime, milenijalci i generacija Z trenutačno su globalno najutjecajniji turisti, u fokusu su individualna putovanja na koja ide 18 od 39 posto putnika. Osim toga, u trendu su “bleisure” putovanja jer više od 70 posto putnika iz Kine, Indije, Nigerije i Saudijske Arabije planira kombinirati ona poslovna i turistička.

Iako većina turista putovanja povezuje s odmorom, izvještaj BCG-a naglašava kako putnici sve više istražuju kulturu, zdravlje, wellness te se odlučuju na duhovna i religiozna putovanja, dok raste i gastronomski turizam.

Ono što se mijenja je i način planiranja putovanja jer putnici se sve više koriste umjetnom inteligencijom. Mnogi potrošači iz Kine (65 posto), Indije (59 posto), Indonezije (58 posto) i Vijetnama (51 posto) navode kako koriste AI alate pri planiranju i rezervaciji putovanja. No, 79 do 85 posto putnika s istih tržišta navodi kako im je ljudski kontakt i dalje važan.

Žele osobni razvoj

Hrvatska u svemu tome može pronaći svoje mjesto. Štoviše, ima ogroman potencijal koji nudi sve od pravog odmora do onog aktivnog, gastronomskog ili vjerskog. Osim prirode, tu su i povijest, gastronomija, tradicija i stavljanje nagaska na autohtono.

“Unatoč tomu što je Hrvatska poznata po sunčanim plažama i moru, turisti će u skoroj budućnosti tražiti više od svojih putovanja. Bit će u potrazi za autentičnim iskustvima, osobnim razvojem te većom povezanosti s lokalnom zajednicom. Hrvatska ima snažan potencijal razvoja turizma u smjeru wellnessa, gastronomije, kulture i održivosti kojim može ispuniti zahtjeve budućih turista”, pojašnjava Melanie Seier-Larsen, direktorica i partnerica u BCG-u zadužena za Hrvatsku.

Sve navedeno pravi je izazov i za turističke agencije. “Morat će predvidjeti ove promjene kako bi ostale relevantne jer će u suprotnom biti izostavljene s plana putovanja”, kaže Lara Koslow, direktorica i partnerica u BCG-u koja je koautorica izvještaja. 

Autor: Poslovni dnevnik
28. lipanj 2025. u 06:00
Podijeli članak —

New Report

Close