‘Tržišni smo lider, radimo velik iskorak u nepivskom segmentu, a ove godine pokrećemo veliki investicijski ciklus uz 130 godina Ožujskog’

Autor: Sergej Novosel Vučković , 11. siječanj 2022. u 11:50
Sergey Yeskov/Igor Šoban/PIXSELL

Sergey Yeskov, novi glavni izvršni direktor Molson Coors Beverage Company za cijelu Europu, o pivskom tržištu, trendovima, opskrbi, Zagrebačkoj pivovari u okrilju mega korporacije…

Od 1. siječnja 2022. glavni izvršni direktor tvrtke Molson Coors Beverage Company za cijelu Europu, ali i Bliski istok i Azijsko-pacifičku regiju (EMEA i APAC) je Sergey Yeskov.

Ovaj 46-godišnji Ukrajinac, dosadašnji direktor zadužen za poslovanje u središnjoj i istočnoj Europi, tijekom svoje karijere na pozicijama kompanije u cijelom svijetu godinama je bio i predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare, kojoj je vlasnik upravo Molson Coors, američko-kanadska korporacija, jedan od najvećih globalnih pivskih ‘igrača’.

Yeskov je zbog iskustva rada u Zagrebu vrlo upućeni poznavatelj ovdašnjeg tržišta i gospodarstva, a i privatno voli Hrvatsku, gdje ljetuje posljednjih 14 godina.

Za Poslovni dnevnik govori o zaduženjima na svojoj novoj poziciji, tekućem stanju na pivskim tržištima obzirom na poremećaje ospkrbe, potrošnji piva… Posebno se osvrće na hrvatsko i tržišta regije, gdje je Zagrebačka pivovara jedan od vodećih proizvođača.

Postali ste čelni čovjek Molson Coorsa za regije EMEA i APAC. Koji su glavni izazovi na tom poslu; toliko je različitih tržišta i kulturnih posebnosti?
Tako je. Riječ o vrlo različitim tržištima, potrošačima i kupcima. Svako tržište posebno je samo za sebe i ima svoje zakonitosti i posebnosti, no postoje i određene sličnosti, posebno u našoj industriji.

Rekao bih da naš najveći izazov nisu različitosti među tržištima, već pronalaženje proizvoda i ponude koji će biti zanimljivi određenom tržištu i ostvariti uspjeh. Uvijek se trudimo prepoznavati potrebe tržišta, a s obzirom na širinu našeg portfelja i bogatstvo brendova, u tome smo i jako uspješni.

Jedna ste od najvećih svjetskih kompanija za proizvodnju pića. Kako se ta veličina očituje u brojkama: na koliko ste tržišta prisutni i s koliko brendova?
Molson Coors već više od dva stoljeća proizvodi pića koja nas ujedinjuju u obilježavanju različitih životnih trenutaka. Dionice kompanije, čije se sjedište nalazi u Chicagu, izlistane su na Njujorškoj burzi (NYSE). Riječ je o kompaniji koja zapošljava 17.000 talentiranih zaposlenika i oduševljava potrošače u više od stotinu zemalja.

100

zemalja svijeta obuhvaća tržište Molson Coorsa, koji globalno zapošljava oko 17.000 ljudi

Kako se kompanija globalnog karaktera nosi s poremećajima u lancima opskrbe u svijetu?
Nismo izuzeti iz te situacije: postoje određene poteškoće s opskrbom sirovina. No spremni smo na sve scenarije i kontinuirano radimo na tome da ta situacija što manje utječe na naše poslovanje. Naši kupci i potrošači to nisu osjetili, tako da smo sretni što nismo iskusili neke veće poremećaje u poslovanju.

Što se tiče regija EMEA i APAC, za koje ste sad odgovorni, kakvi su pivski trendovi s obzirom na pandemiju? Ugostitelji su bili zatvoreni, masovna okupljanja otkazivana ili se ograničavaju…
Pivski trendovi prate trendove potrošnje. Dio potrošnje svakako se seli na potrošnju kod kuće, no to varira od zemlje do zemlje. Što je veći udio potrošnje u ugostiteljskim objektima, to je potencijalno i veća šteta. Regija središnje i istočne Europe, primjerice, ima udio on-tradea od 12 do 45 posto. No pozorno pratimo situaciju, fleksibilni smo i sposobni reagirati u trenu.

Pivski stilovi lager i pilsner i dalje su dominanti, i u vašem portfelju najprodavaniji. No koliko se okrećete craftu, tj. stilovima koji su sve traženiji, eksperimentirate li u tom segmentu?
Craft segment već je neko vrijeme prisutan i apsolutno podržavamo razvoj tržišta u tom smjeru. Prepoznali smo te trendove na vrijeme i danas u većini zemalja imamo craft brendove. Craft dodatno jača pivsku kategoriju i otvara prostor inovacijama, a to je upravo ono što potrošači cijene. Inovativnost, kvalitetu i dosljednost. Tako u Hrvatskoj, primjerice, imamo Grif koji je proglašen najboljim pale golden ale pivom na svijetu.

Deset godina vodili ste Zagrebačku pivovaru pa dobro poznajete i tržište Hrvatske i regiju. Koliko je Hrvatska kao tržište u fokusu Molson Coorsa – ovdje ste ipak lider?
Bila mi je čast voditi Hrvatsku. Bilo je to sjajno i veliko iskustvo na koje sam posebno ponosan. Pivsko tržište u Hrvatskoj jako je razvijeno; potrošnja piva po glavi stanovnika iznosi 80 litara i među vodećima je u Europskoj uniji.

Zagrebačka pivovara lider je na hrvatskom tržištu i njezina pozicija raste iz godine u godinu. Hrvatska nam je iznimno bitna i zbog dosadašnjih rezultata, ali i zbog potencijala koje to tržište ima, naročito zbog svoje sjajne turističke pozicije.

Hrvatskim potrošačima vaši brendovi, pogotovo Ožujsko, sinonim su za pivo. Ove godine ono slavi 130 godina postojanja. Sprema li se što novo u tom pogledu?
Ožujsko je izvanredan brend; ima respektabilnu tradiciju, ali i uvijek nudi nešto novo. Najjači je pivski brend u Hrvatskoj i najnagrađivaniji brend u kategoriji FMCG-ja po pitanju efikasnosti i kreativnosti u komunikaciji.

Sljedeće godine slavimo 130 godina Zagrebačke pivovare i Ožujskog piva. Pripremamo velika iznenađenja i cijelu ćemo godinu slaviti s našim potrošačima. U pripremi je i veliki investicijski ciklus kako bismo proširili skladišne i proizvodne kapacitete.

Koji su proizvodi iz vašeg portfelja, osim Ožujskog, najprodavaniji u Hrvatskoj i regiji?
Imamo široki portfelj proizvoda i u Hrvatskoj i u regiji. Tržišta središnje i istočne Europe imaju svoje national champion brendove, tj. svoje igrače u segmentu lagera. To su, primjerice, Jelen u Srbiji i Ožujsko u Hrvatskoj. Pored Ožujskog, u Hrvatskoj naš pivski portfolio sadrži i jake premium brendove kao što su Staropramen, Stella Artois, Corona i Beck’s, među ostalima.

Prisutni smo u apsolutno svim pivskim segmentima. Isto tako naš iskorak postaje sve značajniji i u kategorijama koje nazivamo beyond beer, i to s brendom hard seltzera WAI Moment i s funkcionalnim pićima Hidra Iso i Hidra Up.

Vi ste Ukrajinac. Biste li radije popili Ožujsko ili neko ukrajinsko pivo?
S obzirom na to da sam dugo radio u Hrvatskoj, Ožujsko pivo mi je definitivno najbolje pivo. No kako puno putujem, uvijek volim probati nešto novo i ono što piju lokalni potrošači. U tome posebno uživam.

Molson Coors ulazi i u tzv. nepivski segment, na hrvatskom tržištu to je napravio sa seltzerom Wai Moment. Kakva su očekivanja od tog segmenta i zašto vam je važan?
Taj je trend krenuo prije pet godina u Americi, a u zadnjih tri godine ostvaruje fenomenalan dvoznamenkasti rast. Trend polako dolazi i u Europu, a mi smo i u toj kategoriji već zauzeli lidersku poziciji i lansirali WAI Moment. Rezultati su dobri, no i dalje postoji potencijal za daljnji rast i razvoj.

Kakvi su planovi za nealkoholni program, hoće li neki od proizvoda na bazi kave, već prisutnih u SAD, uskoro na tržišta u Europi?
Molson Coors je velika međunarodna kompanija i jedan od najvećih proizvođača pića na svjetskom tržištu. Širenje na segment beyond beer značajan je iskorak za našu kompaniju. I svakako logičan. Tu smo vidjeli priliku za daljnji rast i razvoj, tj. ulazak u nove kategorije pića.

U tome leže nove prilike, ne samo u smislu lansiranja novih proizvoda, već i u smislu kreiranja novih prilika za uživanje u novim pićima. Imamo sjajan inovacijski proces, a upravo su inovacije iznimno važan segment naše strategije rasta i razvoja kompanije.

Komentirajte prvi

New Report

Close