Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Trgovačke marke istiskuju brendove

Autor: Biserka Ranogajec
05. studeni 2007. u 06:30
Podijeli članak —

U nekim kategorijama trgovačke robne marke imaju udio veći od 30 posto

Hrvatsko maloprodajno tržište jedno je od najdinamičnijih sektora u gospodarstvu i jedno od najkoncentriranijih u regiji sa sve većim značajem vodećih trgovačkih lanaca. Iako je segment malih trgovina činio još respektabilnih 38 posto maloprodaje u 2006. godini, snaga ovog kanala koji je prije pet godina bio zaslužan za više od polovice ukupne prodaje, sve je manji. Vodećih pet lanaca u Hrvatskoj čini gotovo polovicu tržišta maloprodaje s Konzumom na vodećoj poziciji, ustvrdio je GfK. Porast značenja trgovačkih robnih marki još je jedna od posljedica sve veće koncentracije tržišta, što je također u skladu sa svjetskim trendovima. Vodeći trgovački lanci našli su računicu u lansiranju vlastite robne marke i tijekom 2006. neke su marke uspjele u pojedinim kategorijama s udjelima većim i od 30 posto nadmašiti udjele vodećih brandova. Istraživači GfK naglašavaju da marke kod jednog dijela potrošača stvaraju ovisnost o niskim cijenama. Kada kupci postanu vođeni cijenom i proizvođači brendiranih proizvoda prisiljeni su svoju robu mnogo češće nuditi po akcijskim cijenama, a što ima dugotrajno negativan efekt jer kada cijena postane glavni faktor odabira proizvoda brendovi gube bitku.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Hrvatsko maloprodajno tržište jedno je od najdinamičnijih sektora u gospodarstvu i jedno od najkoncentriranijih u regiji sa sve većim značajem vodećih trgovačkih lanaca. Iako je segment malih trgovina činio još respektabilnih 38 posto maloprodaje u 2006. godini, snaga ovog kanala koji je prije pet godina bio zaslužan za više od polovice ukupne prodaje, sve je manji. Vodećih pet lanaca u Hrvatskoj čini gotovo polovicu tržišta maloprodaje s Konzumom na vodećoj poziciji, ustvrdio je GfK. Porast značenja trgovačkih robnih marki još je jedna od posljedica sve veće koncentracije tržišta, što je također u skladu sa svjetskim trendovima. Vodeći trgovački lanci našli su računicu u lansiranju vlastite robne marke i tijekom 2006. neke su marke uspjele u pojedinim kategorijama s udjelima većim i od 30 posto nadmašiti udjele vodećih brandova. Istraživači GfK naglašavaju da marke kod jednog dijela potrošača stvaraju ovisnost o niskim cijenama. Kada kupci postanu vođeni cijenom i proizvođači brendiranih proizvoda prisiljeni su svoju robu mnogo češće nuditi po akcijskim cijenama, a što ima dugotrajno negativan efekt jer kada cijena postane glavni faktor odabira proizvoda brendovi gube bitku.

Autor: Biserka Ranogajec
05. studeni 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close