Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nakon fijaska s tvrtkom iz Srbije, najveći projekt na otoku Korčula od osamostaljenja Hrvatske ide dalje

Autor: Marija Brnić
19. kolovoz 2025. u 13:58
Podijeli članak —
Nova luka trebala bi zamijeniti onu u Dominču. Bit će veća i modernija, a predviđeno je da obuhvaća 550 metara operativne obale, četiri ukrcajno-iskrcajne rampe, prostor za čekanje na ukrcaj za više od 250 automobila/Grgo Jelavić/PIXSELL

Izgradnja nove trajektne luke ide dalje, kao i brodogradilište koje je kupio Danko Končar.

Najveći projekt na otoku Korčula od osamostaljenja Hrvatske, izgradnja nove luke Polačište nadomak grada Korčule, nakon fijaska s izvođačem radova i raskidom ugovora koji je uslijedio u proljeće, ide dalje. Upravo je završeno javno savjetovanje i uskoro slijedi raspisivanje novog natječaja za novog partnera koji će posao privesti kraju.

Županijska lučka uprava Korčula objavila je u pozivu za sudjelovanje u javnom savjetovanju kako će vrijednost posla u drugom pokušaju iznositi nešto više od 16 milijuna eura. Riječ je o projektu koji je dugo pripreman i koji se još 2018. našao na listi odabranih infrastrukturalnih projekata koji osiguravaju povezanost otoka i kopna, a koje će država graditi s bespovratnim sredstvima EU.

Konkretnije pripreme za izgradnju krenule su još 2019., kada je izrađen glavni projekt i ishođena građevinska dozvola, a radovi na kojima je bila angažirana nakon provedenog natječaja srbijanska tvrtka Aqua Mont service, startali su u 2022. No, zbog financijskih problema u kojima se našla tvrtka uslijedila su kašnjenja u plaćanjima radnicima i dobavljačima materijala, radovi su obustavljani, pa su i rokovi produljivani, da bi na kraju u ožujku Županijska lučka uprava Korčula objavila kako su zbog kršenja ugovora raskinuli suradnju s Aqua Montom.

Iz Kohezijskog fonda

Projekt je inače financiran sredstvima iz Kohezijskog fonda, iz kojega je i osigurana glavnina od 25 milijuna eura, točnije 24 milijuna bespovratno, a preostali iznos pokriven je iz državnog proračuna. Iz dosadašnje komunikacije na lokalnoj razini loš završetak suradnje s tvrtkom iz Srbije neće imati negativan utjecaj na korištenje sredstava, jer je osigurano kroz faziranje.

Prema objašnjenju koje je u ožujku dala ŽLU, do kraja 2023. iskorišteno je bilo nešto više od 7 milijuna eura, kroz Fazu 1 projekta, a ugovorom iz srpnja prošle godine dodijeljeno je ŽLU preostalih 17 milijuna eura za dovršetak Faze 2.

Od tvrtke iz Srbije Korčulani su naplatili ugovorene penale za kašnjenje prema ugovoru, odmah je bilo aktivirano bankovno jamstvo, ali nije velika utjeha. Nakon izgubljenog vremena slijedi novi postupak traženja graditelja de facto glavne otočne luke, koja omogućuje svakodnevnu vezu s kopnom.

Nova luka trebala bi zamijeniti postojeću, onu u Dominču. Bit će to veća i modernija luka, a prema projektu predviđeno je da obuhvaća 550 metara operativne obale, četiri ukrcajno-iskrcajne rampe, prostor za čekanje na ukrcaj za više od 250 automobila, sa zgradom lučkog terminala i pomoćnim objektima za prodaju putničkih karata. Projekt predviđa izgradnju putničkog terminala, te okretište za autobuse za javni prijevoz putnika do centra grada Korčule. I što se prihvata brodova tiče, kapaciteti će biti osjetno veći.

Konkretnije detalje o daljnjim planovima i novim rokovima za gradnju i konačan završetak luke Polačište jučer nismo dobili od čelnika ŽLU.

Problem su valovi

Na lokalnoj razini izmještanje korčulanske luke na novu lokaciju pratio je i projekt nautičke marine koja bi na toj lokaciji bila realizirana, kako je inače i predviđeno prostornim planom. Zainteresiran za taj veliki pothvat i ovdje je poduzetnik Danko Končar, ali njega odgađanje selidbe korčulanske luke ne uzbuđuje jer, naime, sumnja u isplativost projekta gradnje marine.

“Za realizaciju našeg plana puno veći problem od kašnjenja izmještaja trajektne luke su valovi na tom području, i to ispodpovršinski, a za koje moramo tražiti druga tehnička rješenja. Uz njih je, na žalost, ta investicija neisplativa”, kaže Končar, pojašnjavajući i da marina u Korčuli zbog više razloga, primjerice loše povezanosti sa zračnim lukama, ne bi mogla biti godišnja luka, nego tranzitna. Stoga slijede nove analize i traženja rješenja za nautički biznis, a na toj lokaciji Končar ostaje aktivan u poslovima servisiranja i remonta brodova.

Njegova tvrtka Jadranska ulaganja preuzela su praktički mrtvo brodogradilište Leda, koje je prošlo stečaj i koje je smješteno tik uz pristanište, a s krajnjim ciljem da bude dio budućeg nautičkog kompleksa. Lani je, prema podacima iz godišnjeg izvješća, s pet zaposlenika Leda ostvarila oko 600 tisuća eura prihoda. Dok je marina na čekanju, Leda, kaže Končar, ide dalje.

Autor: Marija Brnić
19. kolovoz 2025. u 13:58
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close