Slavonka: Taksist u Zagrebu mi je pet kilometara vožnje naplatio 45 eura. Skužio je da nisam odavdje

Autor: Poslovni.hr , 15. svibanj 2024. u 08:06
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Nedavno se još jedna Zagrepčanka u medijima požalila da je vožnju od Buzina do Trešnjevke, koja je usred dnevne špice trajala oko sat vremena, platila čak 105 eura.

Liberalizacija usluga taksi prijevoza donijela je veliku gužvu na tržištu i na cestama. Nikad toliko taksija nije kružilo hrvatskim gradovima i cijene vožnje zaista su postale pristupačne. No, još ima i onih koji nemilice “deru” putnike.

Dvije gospođe javile su se našoj redakciji unatrag nekoliko tjedana i požalile se da su (pre)skupo platile vožnju taksijem u Zagrebu. Jedna je, kaže, vožnju od jedne zagrebačke bolnice do Novog Zagreba, što je ruta od otprilike 7 ili 8 kilometara, platila 33 eura, piše N1.

Druga je vožnju na kraćoj razdaljini i za kraće vrijeme platila još više.

“Rekao je da me neće pustiti dok ne platim”

“Stigla sam prijepodne vlakom u Zagreb iz Slavonije, bila sam naručena na pregled u jednoj poliklinici u Vukovarskoj ulici. Inače u Zagrebu koristim tramvaj, ali vlak je kasnio, a imala sam zakazan termin, pa sam odlučila uzeti taksi. U žurbi nisam gledala koji je taksi prijevoznik bio u pitanju. Stigli smo brzo, za manje od 10 minuta, a ta udaljenost nije veća od pet kilometara. Šokiralo me kada je taksist rekao da vožnja košta 45 eura.

Razljutila sam se, pitala ga kako je to moguće i po kojoj to tarifi naplaćuje. U ljutnji sam kazala da mu najradije ne bih platila na što je rekao da neću izaći iz taksija dok ne platim. Naravno, platila sam. Nisam mislila ne platiti, ali sam skupo naučila lekciju jer prije ulaska u taksi nisam pitala koliko vožnja košta, a ni pogledala koji prijevoznik je u pitanju”, ispričala je za N1.

Nedavno se još jedna Zagrepčanka u medijima požalila da je vožnju od Buzina do Trešnjevke, koja je usred dnevne špice trajala oko sat vremena, platila čak 105 eura.

I u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) kažu da im se često javljaju građani dostavljajući račune s pritužbama na dio taksi prijevoznika, koji svoje usluge naplaćuju puno skuplje u odnosu na ostale prijevoznike.

Maksimalna cijena zakonom nije propisana

“Vezano za ovaj problem obratili smo se dopisom Ministarstvu prometa, te Gradskom uredu za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet. Dobili smo odgovor da takvi taksisti ne rade ništa nelegalno, te da maksimalna dopuštena cijena naplate za pružanje taksi usluge zakonom nije propisana”, napisala je predsjednica HUZP-a Ana Knežević.

U tom odgovoru stoji da je svaki taksi prijevoznik dužan istaknuti u vozilu cjenik svojih usluga, koji mora biti vidljiv korisnicima.

“Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu propisano je da autotaksi prijevoznici samostalno utvrđuju cijenu naplate za pružanje autotaksi usluge. Maksimalna dopuštena cijena naplate za pružanje autotaksi usluge zakonom nije propisana. Svaki autotaksi prijevoznik dužan je istaknuti u vozilu cjenik svojih usluga, koji mora biti vidljiv za sve korisnike. Napominjemo da korisnik autotaksi usluge ne mora ući u prvo vozilo koje se nalazi na autotaksi stajalištu ako mu ono cijenom ne odgovara.

Korisnici svoje prigovore na autotaksi usluge mogu uputiti nadležnom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Upravi za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju, Sektor inspekcije sigurnosti cestovnog prometa i cesta, Služba inspekcije cestovnog prijevoza”, odgovorili su HUZP-u iz Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.

“Uvijek prvo pitajte za cijenu prijevoza”

Tamo također kažu da sva obilježena autotaksi stajališta na području Zagreba jednako mogu koristiti svi autotaksi prijevoznici kojima je Grad izdao dozvolu za obavljanje te djelatnosti.

“Dakle potrošači oprez, ako naručujete taksi telefonom ili odabirete taksi na stajalištu prvo pitajte za cijenu prijevoza. Ako vam je previsoka, tražite drugi. Ne morate izabrati prvi taksi na stajalištu, odaberite onaj koji vam je cijenom prihvatljiv. Moraju vam dati informaciju o cijeni, pokazati cjenik i na kraju vožnje izdati račun”, savjetuje predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Ona, pak, gospođa iz Slavonije s početka teksta kazala nam je da će poslušati savjet znanaca i prijatelja te instalirati aplikaciju nekog od prijevoznika koji nude tu mogućnost kako bi unaprijed vidjela koliko će vožnja koštati i kojom će rutom ići.

“Mislim da je onaj taksist prokužio da nisam iz Zagreba, da sam u žurbi i panici i da ću mu, čak i ako budem ljuta i prigovarala mu, na koncu platiti koliko traži. Tako je i bilo, ali što je previše – previše je”, rekla je.

Komentirajte prvi

New Report

Close