“Svim hrvatskim obrtnicima osigurali smo kvalitetnu i povoljnu razmjenu e-računa”

Autor: PD i VL native tim , 30. siječanj 2020. u 22:00
Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore/Goran Stanzl/PIXSELL

Suradnjom HOK-a sa stručnjacima DB informatike predstavljena je usluga koja će dodatno rasteretiti poslovne procese.

Početkom srpnja prošle godine počela je primjena e-računa u javnoj nabavi, a javnim naručiteljima i njihovim dobavljačima to donosi uštede koje se procjenjuju na više od dvije milijarde kuna godišnje.

S ciljem što jednostavnije primjene e-računa, suradnjom Hrvatske obrtničke komore sa stručnjacima DB informatike predstavljena je dodatna usluga koja će dodatno rasteretiti poslovne procese te ponuditi jednostavniju administraciju. Kako u intervjuu ističe predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec, ova suradnja ujedno znači ulaganje u dugoročnu korist obrtnika koji ugovaranjem HOK Super paketa ostvaruju brojne pogodnosti u poslovanju i izdavanju e-računa.

Hrvatska obrtnička komora s partnerom DB informatika potpisala je sporazum koji hrvatskim obrtnicima osigurava poboljšanu razmjenu e-računa. Što se tom suradnjom promiče?
Suradnja s DB informatikom realizirana je u svrhu olakšavanja i pojednostavljenja poslovnih procesa naših članova, ali i predstavlja jednu dodatnu uslugu u širokom spektru onih koje za obrtnike osigurava Hrvatska obrtnička komora. Sporazum koji smo sklopili osigurava svim hrvatskim obrtnicima kvalitetnu i povoljnu razmjenu e-računa. Svi članovi HOK-a ugovaranjem HOK Super paketa dobili su povlaštene mogućnosti zaprimanja, slanja i pohrane elektroničkih računa s obveznicima javne nabave, u međusobnoj razmjeni računa, ali i u razmjeni računa sa svim poslovnim subjektima u Hrvatskoj i EU. Moram napomenuti da se Hrvatska obrtnička komora snažno zauzima za minimiziranje papirologije i jednostavniju administraciju. Svjesni smo da ulaganje u edukaciju o digitalnim alatima našim obrtnicima u početku oduzima dragocjeno vrijeme, ali u konačnici će rezultirati transparentnijim, bržim i efikasnijim poslovnim procesima. Naši su članovi toga svjesni, a sklapanjem suradnje s DB informatikom i Hrvatska obrtnička komora želi dati svoj doprinos ubrzanju tog procesa, barem u vidu smanjenja početnih troškova. 

Zašto ste za partnera u projektu odabrali baš tvrtku DB Informatika?
Analizom tržišta, ali i provedbom iznimno složenog procesa odabira partnera za realizaciju ove suradnje zaključeno je da nam DB informatika najviše odgovara zbog niza čimbenika koji su prethodno uzeti u obzir. Htjeli smo da korištenje usluge e-računa za obrtnike bude maksimalno pojednostavljeno, cjenovno prihvatljivo, da je sustav koji pruža uslugu s tehnološke strane besprijekoran, ali iznad svega da usluga u potpunosti bude prilagođena korisniku jer obrtnici zaslužuju samo onu najviših standarda. Primjerice, osim upravljanja računima putem Internet aplikacije i sustava za automatizirano spajanje poslovnih informacijskih sustava, stručnjaci iz DB informatike izradili su i aplikaciju za instalaciju na osobno računalo u svrhu jednostavnijeg korištenja, a sporazumom je osigurana i vrlo visoka razina podrške obrtnicima te usluga pohrane svih originala elektroničkih računa.

Što projekt donosi i koje su glavne pogodnosti za hrvatske obrtnike?
Ovaj projekt predstavlja ulaganje u dugoročnu suradnju na korist naših obrtnika. Smisao svega je našim članovima ponuditi uslugu koja će im automatizirati poslovne procese, podići konkurentnost, ali i dati konkretnu, opipljivu vrijednost i doprinijeti izgradnji optimalnog funkcioniranja svakog pojedinog obrta.     

Zašto im je jedna takva usluga potrebna, je li ona diktirana tržištem i kako se aktivira? Jesu li automatizirani procesi u ovom segmentu i hrvatska budućnost?
Mi se kao organizacija i sami zalažemo za održivo, ali i odgovorno ponašanje gospodarskih subjekata, što će nam poslovanje bez papira u budućnosti i donijeti. Želimo stvoriti moderno, proaktivno i afirmativno ozračje i pratiti globalne trendove, jer to naši članovi očekuju od nas pa im to moramo ponuditi. Nadamo se da idemo u smjeru da se neki procesi uistinu automatiziraju i da izostane potreba, ali i zakonska obveza dostave informacija tijelima zaduženima za praćenje poslovanja gospodarstvenika, ukoliko ista tijela prikupljaju i raspolažu tim podacima automatizmom. Tako da ne bih rekao da je to hrvatska budućnost, već budućnost biznisa uopće.  

* Sadržaj omogućila DB informatika

New Report

Close