Sve zbog krize: Porasla nam je prodaja dijelova za kamione…

Autor: Poslovni.hr , 23. svibanj 2020. u 12:21

Prvi čovjek Tokića Ivan Gadže pojašnjava da su u lockdownu i dalje vozili autoprijevoznici pa otud potražnja za dijelovima, ali su se ljudi manje vozili autima pa su se kvarili akumulatori.

Zbog krize porasla je prodaja dijelova za kamione koji su nastavili voziti i u trenucima totalnog lockdowna. U tvrtki Tokić primijetili su da je s krizom pala i prodaja brisača za automobile koji su se manje vozili, ali zbog istog razloga je porasla prodaja akumulatora jer su se vozila manje palila i stajala na parkiralištu. Pandemija jer sa sobom donijela i porast prodaje preko interneta, a dobro je bilo imati vjerne partnere na koje se moglo osloniti kad je sve ‘zapinjalo’. O tome govori Ivan Gadže, predsjednik uprave tvrtke Tokić koji se pridružio kampanji “Budite heroji koje Hrvatska treba” koju organizira Styria Media Group.

– Posljednji mjeseci suočili su nas s izazovima koje je malo tko mogao planirati, no danas mogu reći kako smo pravovremenom reakcijom zadržali poslovanje na čvrstim temeljima i ono najvažnije – sačuvali sva radna mjesta i zdravlje naših zaposlenika. Upravo smo zdravlje postavili kao prioritet – djelatnici koji to mogu, nastavili su raditi od kuće, dok smo drugima provođenjem niza preventivnih mjera osigurali sve uvjete za zaštitu zdravlja i sigurnosti na radnom mjestu. Kao prepreka redovnom poslovanju pokazalo se zatvaranje granica, no zahvaljujući izvrsno posloženom sustavu nabave i dugoročnim partnerskim odnosima s našim dobavljačima, s dostupnošću artikala Tokić nije imao većih problema. To nam je bilo osobito važno jer, iako su trgovine bile zatvorene za maloprodajne kupce, sustav dostave servisima, prijevoznicima i javnim službama koji su i dalje radili, funkcionirao je besprijekorno – govori nam Gadže.

Nastavio je kako je ponosan što su i tako pridonijeli očuvanju radnih mjesta u stotinama manjih tvrtki, ali i u održavanju rada svih službi koje su u ovim vremenima morale biti dostupne građanima. U Tokiću su se vrlo brzo organizirali i omogućili maloprodajnim kupcima naručivanje proizvoda putem pozivnog centra i web shopa uz dostavu. Otkako su trgovine otvorene, poslovanje se ponovno stabiliziralo.
– U periodu dok su trgovine bile zatvorene dostava robe se osjetno se povećala, a zabilježili smo i rast potražnje dijelova za kamione, što je logično jer su autoprijevoznici radili i tijekom krize. Hladnije vrijeme, ali i rjeđe korištenje osobnih vozila utjecali su na porast prodaje akumulatora, a iz istog razloga bilježili smo i manju potrebu za brisačima za osobna vozila. Dezinfekcijska sredstva i oprema za servisne radionice također su bili pri vrhu potražnje, a dolaskom toplog vremena povećala se i prodaja guma. S obzirom na najave recesije, možemo pretpostaviti kako će potražnja za autodijelovima dodatno rasti prema kraju godine. Na to smo spremni, i s asortimanom autodijelova 230 najpoznatijih svjetskih proizvođača odgovorit ćemo na potrebe tržišta – kaže Ivan Gadže.

Ističe da ne može dovoljno naglasiti angažman svih zaposlenika Tokića, ustupke koje su radili i odgovornost prema poslu koju svakodnevno pokazuju. Dodaje da je kombinacija iskusnih i mladih ljudi s inovativnim idejama omogućila uspješno premošćivanje ovog izazovnog razdoblja.
– Ono što nas je ova pandemija naučila jest da moramo promijeniti način na koji gledamo svakodnevno poslovanje, postati fleksibilniji i spremni na donošenje odluka na dnevnoj razini. Smanjili smo troškove koji u ovom trenutku nisu nužni, pregovaramo s dobavljačima, dogovaramo dulje rokove plaćanja ili obročnu otplatu te smo se maksimalno oslonili na vlastitu radnu snagu. Kako bismo pokazali solidarnost prema dobavljačima i svima koji su nama izašli u susret, privremeno smo smanjili vrijednost koeficijenta za obračun plaće, smatrajući kako je važno očuvanje svakog radnog mjesta i budućnost svih naših zaposlenika. To je bila jedna od težih odluka koje smo morali donijeti, no smatramo da je ispravna, a podršku smo dobili i među zaposlenicima. Financijski uvjeti naših zaposlenika značajno su iznad prosjeka plaća u Hrvatskoj i u našoj djelatnosti, a naš temeljni cilj je razinu plaća čim prije vratiti na razinu prije krize uz težnju da postane još veća – pojašnjava naš sugovornik.

Nastavlja da održivost hrvatskog gospodarstva ovisi o stavu svakog pojedinca jednako kao i podršci cijelog sustava. U Tokiću radi više od 600 ljudi te uvjerava da za sad nema naznaka da bi se taj broj trebao smanjiti.

– Naprotiv! Imamo odgovornost i za stotine tvrtki i obrta čije poslovanje ovisi o našim proizvodima, a naravno da cijeloj slici izravno doprinosi i vjernost kupaca Tokiću koji k nama dolaze već 30 godina. U ovakvim kriznim razdobljima najbrže se pokaže tko su vam pravi partneri i s kim želite održati dobre poslovne odnose i u budućnosti. Vjerujem da se i Tokić ovdje pokazao kao pouzdan partner i siguran poslodavac – dodao je.

Kriza ih je motivirala da se dodatno okrenu budućnosti, pa u Tokiću već djeluje postkrizni stožer koji upravo definira razvoj novih poslovnih procesa. Siguran je da će kriza doprinijeti ubrzanom razvoju novih tehnologija i općenito optimizaciji poslovanja u Hrvatskoj.

– Kupci prepoznaju i cijene svako takvo unaprjeđenje koju tvrtka provede, posebno kad je riječ o domaćim tvrtkama i brendovima, jer znaju da će i oni osobno osjetiti učinak tog razvoja. Prednost hrvatskih tvrtki u Hrvatskoj zasigurno je i osobni kontakt, čemu mi svakodnevno svjedočimo. Stručni prodavači i djelatnici korisničke podrške važan su dio Tokićevog poslovanja, jer nam je bitno da kupac dobije točnu i kvalitetnu informaciju prilikom dolaska u trgovinu ili na web shop. Koliko je taj osobni kontakt važan, uvjerili smo se i kroz našu korisničku podršku, koja je u periodu lockdowna dnevno znala zabilježiti i dvostruko veći broj poziva kupaca. Zbog toga smo dio djelatnika iz trgovina preusmjerili na call centar i mogu reći da su se izvrsno snašli, budući da je riječ o ljudima koji uistinu žive ovaj posao, u potpunosti poznaju Tokićev asortiman i znaju savjetovati kupca – kaže Ivan Gadže.

Naš sugovornik osvrnuo se i na temu medija i oglašavanja:

- Govoreći o partnerskim odnosima, moram istaknuti i snažnu podršku medija cijelom hrvatskom gospodarstvu. To je svakako jedan od benefita ove krize, jer smo svi kao građani postali dodatno svjesni važnosti svakog poslovnog subjekta i njegovog učinka na društvo. U Tokiću smo definirali kako s marketinškim aktivnostima treba nastaviti, kako zbog komunikacije prema kupcima, tako i zbog medija kao dugogodišnjih partnera. Oglašavanje ionako prakticiramo primarno u suradnji s domaćim medijima i agencijama, iako se komunikacija putem globalnih platformi i društvenih mreža neizbježno razvija i u našoj industriji. Domaći mediji i agencije ipak najbolje poznaju hrvatskog potrošača i tu vjerujemo savjetu i procjeni stručnjaka, pogotovo kada znamo da se oglašavanje provodi u skladu sa svjetskim trendovima i standardima.

Komentirajte prvi

New Report

Close