Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Studenac i bez IPO-a ne odustaje od ambicioznih planova širenja

Autor: Josipa Ban
23. travanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —
'Ove godine ubrzavamo organski rast i nastavljamo provoditi strategiju tržišne konsolidacije u Hrvatskoj i Sloveniji te u 2025. planiramo otvoriti više od 160 novih trgovina na oba tržišta', ističe Michał Seńczuk, predsjednik Uprave Studenca/Studenac

Prihodi su im lani rasli 22 posto, na 816,5 milijuna eura, a EBITDA profit 18 posto, na 78 milijuna.

Maloprodajni lanac trgovina Studenac nastavlja s rastom poslovanja. Prihodi su im lani, u odnosu na 2023., rasli 22 posto, na 816,5 milijuna eura, a prilagođena EBITDA 18 posto, na 78 milijuna eura. Pokretači rasta, kažu u priopćenju za medije, bili su širenje maloprodajne mreže i rast prodaje na usporedivoj osnovi (LFL – za isti broj trgovina u usporedivim razdobljima, što isključuje novootvorene i zatvorene trgovine) od 11 posto.

Nakon što su lani otvorili 140 novih trgovina te akvizirali zagrebačku Decentiju i slovensku Keu, čime su preuzeli 68 lokacija, kompanija koja je od 2018. u vlasništvu poljskog fonda Enterprise Investors, nastavlja s ambicioznim planovima.

IPO ostaje opcija
“Ove godine ubrzavamo organski rast i nastavljamo provoditi strategiju tržišne konsolidacije u Hrvatskoj i Sloveniji. U 2025. planiramo otvoriti više od 160 novih trgovina na oba tržišta. Glavni cilj poslovanja, dosegnuti 3400 trgovina do kraja 2028., nije se promijenio”, ističe Michał Seńczuk, predsjednik Uprave Studenca.

Do kraja 2028. 3400 malih dućana

Studenac trenutno ima 1443 trgovina. Cilj je do kraja 2028. imati 3400 malih kvartovskih dućana.

Planovi Studenca koji je prošlu godinu zaključio s točno 1443 trgovine, što ga čini lancem s najvećim brojem trgovina, ne mijenjaju se usprkos činjenici da su lani, zbog nepovoljnih tržišnih okolnosti, morali odustati od izlaska na tržište kapitala kojim su planirali prikupiti 80 milijuna eura.

“Odluka o odustajanju od IPO-a nije utjecala na našu sposobnost provedbe planiranog rasta – financijski smo spremni i s punim povjerenjem nastavljamo dalje”, kratko odgovaraju iz Studenca, napominjući da budući IPO ostaje opcija, no ovisit će o tržišnim okolnostima.

Širenje Studenca, čije su se trgovine do trenutka kada ih je preuzeo Enterprise Investors uglavnom nalazile na području Dalmacije, temelji se na pretpostavci konsolidacije tržišta. Kako je prošle godine objasnio Dragan Baškarad, član Uprave za operativne poslove Studenca, oko 15 posto udjela na tržištu još uvijek drži tzv. tradicionalna ili neorganizirana maloprodaja, što govori u prilog tome da prostora za rast ima, posebno za koncept malih kvartovskih trgovina kakav karakterizira Studenac.

U ovoj godini većina od najavljenih 160 novih prodavaonica bit će u kontinentalnom dijelu Hrvatske, posebno u Zagrebu i istočnom dijelu zemlje. “Tu vidimo značajne prilike za rast”, poručuju dodajući da će istovremeno jačati prisutnost na obali, a dio širenja odnosi se i na Sloveniju.

Kompanija koja dobar dio svog rasta i širenja može zahvaliti upravo akvizicijama (samo su lani proveli dvije) ne otkriva planiraju li nove u ovoj godini. “Iako trenutačno ne možemo podijeliti konkretne informacije o novim akvizicijama, aktivno pratimo tržište i prepoznajemo prilike za daljnje širenje”, odgovaraju.

U rujnu bi trebali otvoriti i novi distribucijski centar u Velikoj Gorici, u koji će biti uloženo više od 10 milijuna eura te zaposleno više od 500 ljudi. U prvoj polovici 2026. trebao bi biti završen i novi distribucijski centar u Dugopolju, za koji je ugovor popisan u ožujku ove godine.

Ulaganja u distribucijske centre važna su, kažu iz kompanije, zato što unaprjeđuju učinkovitost procesa, kvalitetu robe i njezinu dostupnost na policama te skraćuju vrijeme isporuke u trgovine.

Na krilima inflacije
Studenac je 2023. završio kao šesti trgovački lanac u Hrvatskoj po ostvarenim prihodima. ‘Pretekli’ su ga Konzum, Lidl, Spar, Plodine i Kaufland, a prvak je bio Konzum koji je u 2023. ostvario 1,88 milijardi eura prihoda. Visoka inflacija preklani imala je pozitivan utjecaj na poslovanje jer su svi najveći trgovački lanci ostvarili rast prihoda i dobiti. Kakva im je bila lanjska poslovna godina znat će se uskoro kada budu objavljeni financijski rezultati.

Autor: Josipa Ban
23. travanj 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close