Smanjenje novca za obrazovanje i znanost za čak 158 milijuna kuna mnoge je zaprepastilo, posebno ako se sjetimo predizbornih obećanja i Mosta i HDZ-a o povećanju, a roditelje srednjoškolaca poprilično zabrinulo. Iako su mnoge stavke za školstvo pretrpjele rezanja, ipak je najdrastičnije planirano na putnim troškovima srednjoškolaca. Njima je Ministarstvo do sada cijenu karte subvencioniralo sa 75 posto, a od 1. travnja subvencija pada na 50 posto.
– Užas! – komentar je Zvonimira Mihočeka, srednjoškolca iz Međimurja, koji se svaki dan u školu vozi 15 km autobusom. Cijena karte u jednom smjeru od Čakovca do Preloga je 23 kune, što znači da bi bez pomoći države i županije mjesečna karta stajala oko tisuću kuna. Valentina Belić (41), majka srednjoškolke Eve, kaže da je šokirana planom da se smanje subvencije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.radi se o najobičnijem podmetanju prijevozničkih tvrtki, uvođenje subvencija prijevoza učenika od strane države iskoristili su za podizanje cijena svojih usluga, to se dogodilo unazad 10-ak godina, dakle, kada bi netko rekao ministru da malo preračuna koliko to košta prijevoz učenika za 20 dana na određenoj lokaciji, došli bi do podatka, da su cijene prenapumpane u odnosu na bilo koji drugi oblik prijevoza, uzmimo za primjer slučaj iz članka, 15 km: 23 knx2 =46 kn/7,32 možemo kupiti cca 6 l diesela, te s prosječnom potrošnjom automobila od 6-7 l /100 km možemo tri dana putovati na navedenoj relaciji, obzirom da je mjesečna karta ipak nešto jeftinija, mislim oko 700-800kn, ovisno o prijevozniku, tako da ispada 55učenika x 800 =44 000/20 dana x 2 = 1100kn relacija od 15 km, dok se relacije od 400-500 km ugovaraju za turističke grupe oko 6000-8000 kn ,
za razliku od ostalih oblika transporta i različitosti vozila, uvažavam da su autobusni prijevozi nešto skuplji nego ostali, ali kada bi transport kamionom 25 t plaćali 1100kn na relaciji 15 km svi bi poduzetnici bankrotirali u vrlo kratkom roku,
ministar bi trebao prvenstveno obaviti razgovore sa županijama i županima, te utvrditi zašto su cijene uopće došle na ovaj nivo od kada je uvedena subvencija države i županija,
prijevozničke tvrtke, svoju nesposobnost i nedovoljno ostalih putnika, nadoknađuju guljenjem učenika, posredno u stvari izvlače iz proračuna novac, na opće zadovoljstvo, kako njih, tako i onih koji su im to odobrili, u većini slučajeva županije,
kako to da se nitko od prijevoznika unatrag nekoliko mjeseci, od pada cijena goriva, nije sjetio skinuti cijene prijevoza i kako to nitko od subvencionera nije tražio, iako su cijene goriva snižene gotovo 30%,
ministre, samo plaćaj i zadužuj proračun, donijet će Marić još milijardi, samo neka se ne žale onda ovi, koji se sada voze, kako moraju otplaćivati dug, pa morati će otplatiti preplaćeni prijevoz iz đačkih dana, džabe njima škola, kada ne znaju računati, pa ih odmah na početku varaju i gule
Uključite se u raspravu