‘Što je za SAD iPhone, to će za Hrvatsku postati kravata’

Autor: Darko Bičak , 07. rujan 2018. u 15:18
Foto: Getty Images

Zaključeno je da Hrvatska ima najbolju priliku za promociju kravate tijekom narednog razdoblja kad se priprema, a od 1. siječnja 2020. i preuzme predsjedanje Europskom unijom.

Ono što je za Južnu Koreju Samsung, a za SAD iPhone, to bi za Hrvatsku trebala postati kravata – globalno sveprisutan predmet kojeg će svi poistovjećivati s našom zemljom, rečeno je na skupu “Kravat(na) diplomacija” koji se u petak održao u Zagrebu u organizaciji Academia Cravatice i Kluba za javnu diplomaciju Hrvatskog društva za UN.

Zaključeno je da Hrvatska ima najbolju priliku za promociju kravate tijekom narednog razdoblja kad se priprema, a od 1. siječnja 2020. i preuzme predsjedanje Europskom unijom. Kako je pojasnio Zvonimir Frka-Patešić, dugogodišnji diplomata koji trenutno obavlja funkciju predstojnika Ureda predsjednika hrvatske Vlade, kravata je prepoznatljivi europski simbol te je i običaj da predsjedavajuća zemlja Vijeća EU daruje kravate nacionalnog dezena eurodiplomatima. “Povijesna je činjenica, koju nitko u svijetu ne osporava, da je nastanak kravate vezan uz Hrvate. Kao što je poznato, hrvatski laki konjanici u 30-godišnjem ratu (1618.-1648), u kojem su ratovali, ugrubo, Francuzi i Nijemci, a Hrvati malo za jedne, a malo za druge, nosili su marame oko vrata koje su prigrlili Francuzi te ih nazivali “cravate”.

Dakle, kravate definitivno potiču od Hrvata, Francuzi su ih pretvorili u modni detalj, Englezi im dali današnji kroj, a Talijani ih svojom masovnom modnom industrijom učinili sveprisutnom. Nijemci su pak otvorili prvi muzej kravate. Jasno je da se radi o sveeuropskom simbolu koji bi trebalo jače vezati uz hrvatski identitet jer prostora ima”, kazao je Frka Petešić. Na skupu je najavljeno da će se 2020. pokušati dogovoriti da se u svim glavnim gradovima EU-a stavi hrvatska kravata na spomenik nekom nacionalnom značajniku, a koji i na svojoj skulpturi nosi neki oblik kravate.

Na stručnom skupu su govorili i drugi marketinški i diplomatski stručnjaci koji su redom složni da bi Hrvatska na krilima sportskog uspjeha i turističke prepoznatljivosti trebala tome pridodati i jedan kulturni "touch" koji bi nam dao dodatnu vrijednost u globalnoj prepoznatljivosti. Academia Cravatica, kojoj je na čelu Marijan Bušić, već dugi niz godina radi na tome, posebno u Hrvatskoj. Njihov najvidljiviji projekt, kojeg je potpomogla i Turistička zajednica grada Zagreba, je Kravat pukovnija koja redovito u metropoli ima mimohode, postrojavanja, a vrši i ceremonijalnu smjenu straže ispred nacionalno važnih institucija što je magnet za mnogobrojne turiste u našem glavnom gradu.

Komentirajte prvi

New Report

Close