Slovenci: Panika neizbježna, Carinska uprava mora biti fleksibilna

Autor: Petra Bulić/VLM , 01. srpanj 2013. u 14:25
Novi režim: U EU isporuka, ne izvoz/PIXSELL

Izbjegavati izvoz neposredno uoči i nakon pristupanja, savjetuju Slovenci; uz lohn poslove još mnogo pitanja.

Iako je točno u ponoć prestala svaka kontrola robe na granicama prema članicama Europske unije, a izvoz u EU postao "isporuka", velik broj carinskih postupaka nije mogao biti završen prije pristupanja.

"Carinska uprava morat će u početku pokazati veliku fleksibilnost", upozorio je Alojzij Zupančič, voditelj Odjela za carinske postupke slovenske Carinske uprave. Govoreći na prošlotjednom seminaru u organizaciji Hrvatskih izvoznika napomenuo je kako će, prema slovenskim iskustvima, panike u prvom razdoblju svakako biti te kako je najbolje izbjeći izvoz neposredno uoči i nakon pristupanja.Svi postupci započeti prije pristupanja moraju biti završeni u skladu s zakonodavstvom EU, ističu u Carinskoj upravi.

"Kod postupka izvoza koji zbog ukidanja granice neće biti zaključen prijevoznik je dužan otići na robnu ispostavu u EU, u koordinaciji s primateljem robe, gdje će se za robu podnijeti deklaracija za puštanje u slobodan promet. Ako dokaže da je riječ o domaćoj robi (ispravama T2L ili EUR1), bit će oslobođen carine, ali mora platiti PDV", kažu u Upravi.Kod složenijih slučajeva, primjerice unutarnje proizvodnje (što uključuje, recimo lohn poslove), teškoća će biti više, a kako je pokazao seminar HIZ-a, mnogo je pitanja poduzetnika o specifičnim primjerima, gdje je nejasna primjena prijelaznih i novih pravila.

Zupančič ističe kako ni slovenska carinska uprava nije imala sve odgovore, ali i kako su i trgovinski partneri iz "starih" zemalja članica od slovenskih tvrtki često tražili pogrešne procedure. "Kao i kod nas, još će se godinama događati da će netko tko uopće ne zna da je Hrvatska u EU pokušati pokretati izvozne postupke prema Hrvatskoj", kazao je Zupančič. Inače, u Carinskoj upravi ističu kako su održali više od 70 seminara za gospodarstvenike te organizirali 24-satni rad službi za pomoć korisnicima "radi rješavanja nejasnoća i problema koji će se zasigurno pojavljivati ovih prvih tjedana".

Komentirajte prvi

New Report

Close