Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Slavonski med kao brend lakše će se probijati na tržištu Europe

Autor: Agencija VLM
28. veljača 2015. u 10:15
Podijeli članak —
Foto: Marko Lukunić / Pixsell

Cilj im je stati nakraj prekomjernom uvozu iz Kine, ali i certifikatima podignuti cijenu svoga proizvoda te tako povećati isplativost posla

Prije godinu dana pokrenuta inicijativa slavonskih pčelara uskoro bi se trebala i ostvariti. Nezadovoljni što njihov med nije zaštićen nijednom od europskih oznaka, pokrenuli su projekt zaštite izvornosti tog autohtonog hrvatskog proizvoda.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Podupiru županije

Prije godinu dana pokrenuta inicijativa slavonskih pčelara uskoro bi se trebala i ostvariti. Nezadovoljni što njihov med nije zaštićen nijednom od europskih oznaka, pokrenuli su projekt zaštite izvornosti tog autohtonog hrvatskog proizvoda.

Podupiru županije

Za početak će se krenuti sa zaštitom pet vrsta meda koji će moći dobiti etiketu izvornog slavonskog, a to su bagremov, lipov, kestenov te medovi uljane repice i suncokreta. Projekt su financijski poduprle slavonske županije.

– Europska unija potiče zaštitu regionalnih proizvoda, a nama je stalo da brendiramo postojeću kvalitetu. Naš je med u Europi, osobito u Njemačkoj, veoma cijenjen i priznat, no tamošnji ga trgovci pakiraju kao svoj. Ishođenjem certifikata stekli bismo prednost u odnosu na druge proizvođače – kaže Stjepan Aračić, predsjednik Pčelarske udruge “Zrinski” iz Slavonskog Broda.

Projekt pokrenut u Virovitičko-podravskoj županiji domaće bi pčelare trebao zaštititi od nepovoljne situacije na tržištu. Danas je u Hrvatskoj čak 11 tisuća pčelara s 550 tisuća pčelinjih zajednica.

Cilj udruženih slavonskih pčelara je podignuti kvalitetu, ali i cijenu svog meda te povećati isplativost proizvodnje. Time će pokazati kako ova regija ima vrlo kvalitetan i prepoznatljiv proizvod, koji se može koristiti i u turizmu.

Zaštitom i brendiranjem meda oni ujedno žele stati na kraj prekomjernom uvozu nekvalitetnog meda iz Kine, kojeg je lani uvezeno 300-tinjak tona i koji se na tržište stavlja pomiješan s domaćim, iako se u Hrvatskoj proizvodi 50 posto više meda od naših potreba.

Sjeda u uho kupcima

– Osim neupitne kvalitete, i brendiranje meda važno je ako želimo postati konkurentni na zahtjevnom europskom tržištu. Time se naš proizvod popularizira i sjeda u uho potrošačima – kaže pčelar Toni Guberac (na slici), koji na svom obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu u Tomici kod Slavonskog Broda ima oko 150 košnica. On smatra kako bi se u cijelom postupku ipak trebalo ograničiti samo na neke specifične sorte poput medljikovca, amorfe ili lipe, koji su u Slavoniji izrazito kvalitetni.

Autor: Agencija VLM
28. veljača 2015. u 10:15
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close