Sinergija za sve – ugovaranje, financiranje i gradnju brodova

Autor: Marija Brnić , 20. siječanj 2020. u 22:00
Za razliku od Brodosplita, Kleven se više oslanja na kooperante i podizvođače/Kleven Verft

Cilj je postati konkurentniji, a u isto vrijeme moći graditi s profitabilnošću, kaže Ola Beinnes Fosse iz Klevena.

Što nije uspio u Hrvatskoj, Tomislav Debeljak postigao je u Norveškoj. Njegova DIV grupa, u čijem je vlasništvu Brodosplit, zaključila je sporazum o preuzimanju norveškog brodogradilište Kleven Verft iz Ulsteinvika.

Riječ je o brodogradilištu koje je proteklih godina bilo u teškoćama, te ga je radi dovršetka gradnje naručenih brodova preuzela norveška državna brodarska kompanija Hurtingen. Veličinom, a ni teškoćama, Kleven se ne može usporediti s Uljanikom o čijem preuzimanju je prije stečaja DIV lani pregovarao s Vladom, a dvije kompanije uvjerene su u postizanje dobrih sinergijskih efekata.

Zadržat će ime
"Prošli smo kroz teško razdoblje i uspjeli smo isporučiti fantastične brodove, a istovremeno smo zadržali visoku razinu stručnosti u našem brodogradilištu. Zajedno s novim vlasnikom imamo dugoročne planove. Ovo će biti novo i uzbudljivo razdoblje za sve zaposlenike Klevena", ističe predsjednik Uprave Kjetil Bollestad u zajedničkom priopćenju.

 

Debeljak

Očekujem i niže troškove izgradnje, ali i financiranja novih projekata. Ukupna ušteda bi mogla iznositi do 5%.

Norvežani navode kako su osim DIV-a razmatrali još nekoliko ponuda, ali je presudilo to što su  komplementarni, te među ostalim dolaze s novim projektima. Kleven će postati dio samoborske grupacije, no nastavit će poslovati kao zasebno poduzeće i zadržati ime.  "U industriji koja se bori s profitabilnošću, sada možemo iskoristiti prednosti jednih drugih i surađivati na projektima gdje je to prikladno. Cilj je postati konkurentniji, a u isto vrijeme biti u mogućnosti graditi s profitabilnošću", kaže glavni financijski direktor norveškog škvera Ola Beinnes Fosse.

Iz DIV-a dobra očekivanja akvizicije vide u kompatibilnosti svojih proizvodnih niša, gradnji kruzera i složenijih brodova. Kleven reference ima i u gradnji brodova za ribarenje, a posebno su ponosni na prva dva svjetska kruzera s hibridnim pogonom koji su isporučeni prošle godine. Dva se brodogradilišta nadopunjuju i u samoj proizvodnji, jer Brodosplit je jači u prvoj fazi, u projektiranju i gradnji trupa i nadgrađa, a Kleven u opremanja broda.

 

200 radnika

ima norveški škver Kleven Verft iz Ulsteinvika

Za razliku od Brodosplita, Kleven se više oslanja na vanjske kooperante i podizvođače, po čemu se inače hrvatska i norveška brodogradnja uvelike razlikuju. Jedna od razlika je i u financijskom praćenju brodogradnje, koja je pristupačnija u Norveškoj. Važnost te prednosti u daljnjem poslovanju iščitava se i iz izjave Debeljaka, koji navodi kako će veza dva brodogradilišta stvoriti pozitivan sinergijski učinak u svim segmentima poslovanja, uključujući ugovaranje i financiranje brodova. 

Cijena – nepoznanica
"Zbog ove pozitivne sinergije očekujem i niže troškove izgradnje i značajno niže troškove financiranja novih projekata. Ukupna ušteda koja bi mogla iznositi do 5%, omogućit će nam ne samo veću profitabilnost, već i konkurentnost prilikom sklapanja ugovora i izgradnje složenih i sofisticiranih brodova srednje veličine", ističe Debeljak. 

Očekuje se da nakon potpisivanja ugovora postupak preuzimanja bude okončan u nekoliko narednih tjedana, a kolika je vrijednost ove transakcije nije poznato.

Komentirajte prvi

New Report

Close