Sindikat željezničara iz Splita zaprijetio blokadom prometa u Dalmaciji

Autor: Poslovni.hr/Hina , 12. ožujak 2014. u 15:48
Foto: Tino Juric/PIXSELL

Splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja, te gradonačelnici Solina i Kaštela danas su se oštro usprotivili odluci Uprave HŽ-a Putničkog prijevoza o gašenju splitske Regionalne jedinice.

Splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja, te gradonačelnici Solina i Kaštela danas su se oštro usprotivili odluci Uprave HŽ-a Putničkog prijevoza o gašenju splitske Regionalne jedinice, a splitska podružnica Sindikata željezničara Hrvatske je zaprijetila blokadom prometa ako se ne odustane od ukidanja ove Regionalne jedinice.

„Ako se ne odustane od ukidanja Regionalne jedinice HŽ-a Putničkog prometa blokirat ćemo promet i tako blokirati Dalmaciju“, rekao je predsjednik splitske podružnice Sindikata željezničara Hrvatske Damir Zelembaba na tiskovnoj konferenciji na splitskoj željezničkoj postaji Kopilica.

Izvijestio je da su sindikati poslali svim nadležnim institucijama zahtjev za odustajanjem od gašenja splitske Regionalne jedinice HŽ-a Putničkog prometa, ali do sada nisu dobili odgovor.

Na novinarski upit koliko će još čekati prije nego li organiziraju blokadu prometa, naglasio je da će čekati još 15 dana – to je rok.

Komentirajući odluku Uprave HŽ-a Putnički promet o gašenju Regionalne jedinice u Splitu u njenom pripajanju riječkoj Regionalnoj jedinici splitsko-dalmatinski župan Ževrnja je rekao kako je to daljnji pokušaj centralizacije na štetu Dalmacije i južne Hrvatske, dodavši da bi se time izgubilo i tridesetak radnih mjesta.

Postavljamo pitanje zbog čega mjerodavno Ministarstvo (pomorstva, prometa i infrastrukture) i HŽ ne promišljaju o razvojnim projektima, o tomu kako unaprijediti željeznički promet prema jugu Hrvatske i kako se tim prijevozom razvijati prema BiH, istaknuo je Žavrnja.

Podsjetio je da Splitsko-dalmatinska županija u svojem prostornom planu i razvojnoj strategiji ima ucrtane „koridore prema BiH, to jest prema Sarajevu i Zenici“ te „jedan prevažan koridor tzv. jadransko-jonske poveznice uz autocestu, ucrtanu i željeznicu“.

Ževrnja je najavio kako će sljedećih dana u Splitsko-dalmatinsku županiju biti pozvani svi saborski zastupnici bez obzira na stranačku pripadnost te se s njima razgovarati o problemu gašenja splitske Regionalne jednice HŽ-a Putnički promet te o nacrtu Zakona o regionalnom razvoju po kojem se ukidaju planinsko-brdska područja i područja posebne državne skrbi.

Gradonačelnik Solina Draženko Boban upitao je da li gašanje Regionalen jedinice HŽ-a Split znači da će se u sljedećem koraku gasiti luke Zadar, Šibenik i Ploče koje gravitiraju splitkoj Regionalnoj jedinici HŽ-a Putnički promet.

„A u konačnici, je li to znači da uzmemo gumicu i prebrišemo Dalmaciju“, zaključio je Boban.

Umjesto gašanja splitske Regionalne jedinice HŽ-a Putnički promet trebalo bi iz EU fondova osuvremenjivati željezničku prugu i vlakove koji voze prema ovim lukama te razvijati željeznički putnički prijevoz, jer je to iznimno važno za turizam u Dalmaciji i južnoj Hrvatskoj, rekao je solinski gradonačelnik.

Logično je da žaljeznički promet bude jedan od središnjih prijevoza turista obzirom na blizinu Njemačke, Austrije ili Slovenije, dodao je Boban

Gradonačelnik Kaštela Ivan Udovičić upitao je 'zašto se ne bi Regionalna jedinica HŽ –Putnički promet Rijeka pripojio splitskoj Regionalnoj jedinici'.

„Očito se radi o političkim odlukama koje su postale predmet spoticanja“, smatra Udovičić.

Nelogičnim ocijenjuje objašnjenje da se splitska regionalna jedinica HŽ-a gasi zbog racionalizacije, dok se istodobno novim Zakonom o pomorskom dobru osniva Agencija koja će se baviti, kako je naveo, isključivo utvrđivanjem granica pomorskog dobra.

Predsjednik udruge branitelja HŽ-a Siniša Mastelić ustvrdio je da je prije 20-tak dana ministar Siniša Hajdaš Dončić „naredio upravama HŽ-a da 'kidaju' ugovore sa hrvatskim braniteljima“.

Danas je u HŽ-u 260 branitelja tehnološki višak i dobit će nogu u stražnjicu, dodao je Mastelić.

Također je apsurdnim ocjenio što je prije dvadesetak dana ukinut cijeli cargo prijevoz u Zadru iako je Draževica trenutačno jedna od najsuvremenijih luka na Mediteranu.

„U Cargu se dvije godine ništa ne radi, Cargo je generirao milijardu kuna gubitka i sad se sve lomi na radnicima“, zaključio je Mastelić.

Komentirajte prvi

New Report

Close