Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Sestre Gmaz iz Propeler studija napravile vizualni identitet za novu naplatu cestarine, dobit će 8.000 eura bruto

Autor: Mateja Šobak/VL
18. rujan 2025. u 10:18
Podijeli članak —
Foto: HAC

U odnosu znaka i logotipa iščitava se i referenca na hrvatsku šahovnicu, a koloristički sustav temelji se na crvenoj i plavoj boji, jasno upućujući na nacionalni identitet.

Novi sustav naplate cestarine zvat će se Crolibertas, a za njega je izabran i vizualni identitet! Dizajneri su imali vremena od lipnja osmisliti grafičku prezentaciju za sustav koji će omogućiti da se vozači više ne zaustavljaju na naplatnim kućicama i, tako, gube vrijeme na putovanju, a u Hrvatskim autocestama (HAC) nam kažu da je sam natječaj za njih provelo Hrvatsko dizajnersko društvo.

– U natječajnom roku zaprimljena su ukupno 24 natječajna rada, a ocjenjivački sud u sastavu Izvorka Jurić, Marina Pintur, Ivica Rovis, Zlatka Salopek i Goran Turković, nagrade je dodijelio sljedećim timovima: Propeler studio (1. nagrada), Manasteriotti DS (2. nagrada) i Filburg (3. nagrada). Osim tri pozvana natjecatelja, Bruketa&Žinić&Grey, Filburg i Manasteriotti DS, koje je ocjenjivački sud odabrao u prvom krugu natječaja, radove je predalo još 16 natjecatelja. Četiri natječajna rada odbačena su iz procesa ocjenjivanja zbog toga što nisu sadržavala sve obvezne elemente propisane Općim uvjetima, tako da je u postupku ocjenjivanja ostalo 20 natječajnih radova – kažu u HAC-u pa dodaju da se ocjenjivački sud natječaja sastajao nekoliko puta prije donošenja konačne odluke o dodjeli nagrada.

Ona je, na kraju, bila jednoglasna te će vizualni identitet novog sustava naplate cestarine biti onaj kojeg su osmislile Srećka Gmaz i Željka Gmaz iz Propeler studija. Za njega su dobile bruto osam tisuća eura, dok su druga dva rada nagrađena s pet, odnosno tri tisuće eura. A zašto baš rad Propeler studija? –  Dizajn vizualnog identiteta novog sustava naplate cestarina Crolibertas predstavlja zahtjevan zadatak koji traži komunikaciju visokotehnološkog rješenja prema širokom spektru korisnika, uz očuvanje nacionalnog identiteta i uvažavanje tehničkih zahtjeva specifičnih uvjeta primjene. Prvonagrađeni rad “Slobodno kroz Hrvatsku” izdvaja se uspjehom u ostvarivanju navedenih kriterija. Na formalnoj razini rad koristi prepoznatljiv element nacionalnog identiteta, crveni kvadrat, iz kojeg su intervencijom uklonjena dva segmenta. Oni na jednoj značenjskoj razini nedvosmisleno komuniciraju temu ceste, a na drugoj povezuju cestu sa suvremenim tehnologijama novog sustava.

U odnosu znaka i logotipa iščitava se i referenca na hrvatsku šahovnicu, a koloristički sustav temelji se na crvenoj i plavoj boji, jasno upućujući na nacionalni identitet. Znak i logotip čitki su i prepoznatljivi iz daljine te jasno diferencirani od vizualnih identiteta svih upravitelja i koncesionara autocesta u Hrvatskoj, uz osiguranu prepoznatljivost i u kontekstu sustava naplate cestarina u regiji. Unatoč činjenici da primjena vizualnog identiteta zahtijeva dodatnu razradu, kako bi se ispunio puni potencijal predloženog znaka, ocjenjivački sud smatra da prvonagrađeno rješenje najbolje ujedinjuje strukovni jezik s vizijom i očekivanjima naručitelja. Sustavnom doradom ono ima potencijal postati cjelovit i visoko funkcionalan identitetski sustav prilagođen svim korisnicima – svoj je odabir ovako obrazložio ocjenjivački sud.

Autor: Mateja Šobak/VL
18. rujan 2025. u 10:18
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close