S 12% svojih brendova u franšizi, zadnji smo u EU

Autor: Jolanda Rak Šajn/VL , 07. lipanj 2017. u 22:00
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Sektor koji u EU zapošljava 3 milijuna ljudi, u nas još nije dovoljno prepoznat za rast.

Franšizni sektor u svijetu generira više od 50% svjetske maloprodaje. Franšizna industrija u Europi vrijedi 350 milijardi eura i zapošljava više od 3 milijuna ljudi. Istraživanja u EU pokazuju da je, primjerice, u Italiji, 96% franšiznih brendova ujedno i nacionalno. U Sloveniji je takvih 48%, dok je Hrvatska sa svega 12% vlastitih brendova u franšiznom poslovanju posljednja u Europi, čulo se na 3. Sajmu franšiza, financijskih i konzultantskih usluga – FEC u Opatiji, u organizaciji HGK i Županijske komore Rijeka. Na hrvatskom tržištu trenutačno posluje oko 200 franšiza s 17.000 zaposlenih na više od 1000 lokacija, od kojih je tek 20-ak domaćih.

“Franšiznim poslovanjem štite se brendovi koji vrijede. Čak i u krizi franšizno je poslovanje bilježilo rast. Značajan je podatak da je 25% svih franšizera između 25 i 30 godina”, ističe predsjednik Assofranchisinga Italo Bussoli. Iako i Hrvatska ima popularne domaće franšize, među kojima su Surf’n’Fries, Place2Design, bio&bio, Mlinar, DiCaprio i takvo je poslovanje poticajno za rast malog poduzetništva, u nas se pravi procvat još čeka.

“Zbog nedostatka edukacije u Hrvatskoj se franšize otvaraju brzopleto, kako bi si poduzetnici skratili troškove i vrijeme, bez kvalitetnih projekcija i koncepata koji su preduvjet uspjeha”, rekao je predsjednik Zajednice franšiznog poslovanja pri HGK Nikola Oršanić.

Direktorica tvrtke Place&Design Damjana Domanovac, izdavačica turističkog magazina Place2Go, ističe da su prednosti franšiznog poslovanja već unaprijed dobro postavljeni projekti koji imaju svoje zakonitosti gdje novi franšizer ne mora krenuti ispočetka, već od franšizodavca dobiva znanje i iskustvo.

Tako je i sa Surf’n’Friesom riječkih poduzetnika Andrije Čolaka i Denisa Polića, koji svako malo iznenađuju novim destinacijama svoje franšize. S prženim krumpirićima osvojili su već više od 15 zemalja, od Rusije do Vijetnama i Irana. I pekarska industrija Mlinar osječkog poduzetnika Mate Škoje, uz otvaranje vlastitih dućana i akvizicije, širi se franšizno u Slovačkoj, Švicarskoj i Australiji.

Komentirajte prvi

New Report

Close