Ryanair će ‘duplirati’ CA sve najunosnije linije. Kako uzvratiti?

Autor: Darko Bičak , 01. travanj 2021. u 05:33
Foto: Igor Šoban/PIXSELL

Iako je izravni rat ‘malene’ Croatia Airlines i najvećeg europskog prijevoznika Ryanaira nemoguć, svatko nudi svoje adute.

Iako globalno nije niti prva, a niti najveća, irska niskobudžetna zrakoplovna kompanija Ryanair je u Europi postala sinonim za jeftine letove te prva opcija za mlade, a i mnoge poslovne ljude koji puno putuju.

Isto tako, Ryanair je u Hrvatskoj prisutan još od sredine 2000-ih, no njihova najava da će svoju regionalnu bazu otvoriti u Zagrebu je ipak odjeknula kao bomba u domaćim poslovnim i turističkim krugovima.

Nezahvalno, gotovo bezizlazno

I dok mnogi u Hrvatskoj i Europi zadovoljno trljaju ruke jer će imati priliku da, uz dobro i dugoročno planiranje, putuju do neke europske prijestolnice za 50-ak eura pa i manje, pitanje je kako će se njihov dolazak u hrvatsku metropolu odraziti na hrvatske zračne luke te operatere, prije svega Croatia Airlines (CA) koja je i bez Ryanaira bila u ozbiljnim problemima.

Zrakoplovni analitičar Gojko Mavrinac, glavni urednik portala Croatianaviation, ističe da, osim što je Ryanair odlučio uvesti linije prema istim gradovima prema kojima prometuje i Croatia Airlines (Rim, Milano, Frankfurt, Bruxelles, London, Pariz), definitivno će uzeti ogroman postotak putnika nacionalnog avioprijevoznika i zadati mu još jedan veliki udarac.

“CA na dolazak Ryanaira bi morala reagirati promptno, no činjenica jest da hrvatski avioprijevoznik ne može ući u borbu, prije svega cijenama, s tako velikom aviokompanijom. Ryanair je ušao u glavnu bazu CA u kojoj planira širiti svoje poslovanje i Croatia se sada nalazi u jednoj nezahvalnoj i gotovo bezizlaznoj situaciji, nadam se da su u Buzinu sjeli još jučer za stol i pokušavaju iznaći rješenje”, kaže Mavrinac.

40

europskih destinacija planira pokrenuti Ryanair iz Zagreba do početka 2022. godine, od kojih mnoge cjelogodišnje

Dodaje da putnici danas traže povoljne karte i Ryanair će to ponuditi u Zagrebu i time uzeti veliki “dio kolača” Croatia Airlinesu koja financijski očito ne može ući u borbu s ovim europskim gigantom.

“Potrebna je korjenita promjena poslovanja kako bi kompanija mogla opstati u Zagrebu unatoč dolasku Ryanaira koji već u ljeto 2022. godine planira čak 40 destinacija iz glavnog grada Hrvatske, daleko više nego što ih je CA imala u normalnim okolnostima do 2019.”, smatra Gojko Mavrinac.

Iz Croatia Airlinesa su nam komentirali da je nesumnjivo kako će najavljeni letovi irskog avioprijevoznika iz Zračne luke Franjo Tuđman u Zagrebu biti izravna i dodatna konkurencija nacionalnom avioprijevozniku.

“CA će u najvišoj mogućoj mjeri prilagoditi svoje poslovanje novonastalim tržišnim okolnostima. Treba istaknuti da se dio novonajavljenih linija odnosi na letove u sekundarne zračne luke u destinacijama u koje nacionalni avioprijevoznik redovito leti u primarne zračne luke, odnosno glavna prometna čvorišta (Bruxelles, Frankfurt, Rim, London, Pariz) i to tijekom cijele godine, čime kontinuirano pruža zračnu povezanost Hrvatske sa svijetom.

CA kao mrežni prijevoznik svoje je poslovanje maksimalno prilagođavao potrebama tržišta te putnika pa tako i u razdoblju dolaska prvih niskobudžetnih avioprijevoznika u MZL Zagreb, primjerice WizzAira, Easyjeta, Spanaira, Norwegiana i drugih, i to kvalitetom usluge koja se temelji na sigurnosti i točnosti letenja, suradnji s uglednim avioprijevoznicima, osobito u sklopu udruge Star Alliance, čime se putnicima pružaju mogućnosti vezanih letova diljem svijeta”, komentirali su za Poslovni dnevnik iz CA.

Injekcija za turizam

Iako je posao vjerojatno dogovoren prije Ryanairove najave dolaska u Zagreb, drugi po veličini hrvatski aviooperater, privatni TradeAir, je jučer objavio da uskoro planira preuzeti i peti zrakoplov za svoju flotu. Kako prenosi avioradar.hr, radi se o Airbusu319 koji će se pridružiti Fokkeru F-100 i trima Airbusima A320.

Vlasnik TradeAira Marko Cvijin kaže da je za peti njihov zrakoplov već dogovoren angažman. Dolazak Ryanaira će obradovati zagrebački turizam koji je lani, zbog korone i potresa, pao za 76%, a čemu svjedoče i jučer predstavljene brojke o 340.000 dolazaka gostiju i 770.000 noćenja u 2020.

Predkoronske 2019. je Zagreb imao 1,3 mil. dolazaka i 2,4 mil. noćenja. Istodobno s najavama otvaranja Zagreba, Ryanair je objavio i nastavak operacija za Zadar, gdje godinama ima bazu u ljetnoj sezoni, te povećanje postojećih 20 ruta s još njih 17.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Brze, bolje, kvalitetnije sumnjam ali Ryanair je jeftiniji to da. Ali ako bi imao pravo izbora i za 10% vecu cijenu, izabrao bih tradicionalne prijevoznike.

Samo govorim iz iskustva….

Ili ce se CA promijeniti ili ce nestati.

Posto su pokazali godinama da ih promjene nezanimaju, a i nisu se morali mijenjati i reorganizirati jer je bio potreban samo 1 poziv da se iz proracuna uplati nova transa pomoci, trebala bi neatati kompletno sa trzizta.

Osnova svakog trzizta je da ako neko nudi nesto sto je bolje, brze, kvalitetnije i/ili jeftinije opstat ce.

New Report

Close