Rješenja za zaštitu automobila od novih prijetnji razvijaju u Zagrebu

Autor: Sergej Novosel Vučković , 08. studeni 2020. u 09:00

U hrvatskom GlobalLogicu stoga stvaraju softverske alate koji će milijune linija koda u softveru automobila što je moguće bolje zaštititi.

Moderni automobili očito više nisu samo prijevozna sredstva oko kojih su nam najveće brige da imaju pogonskog goriva, da su redovito servisirani i time funkcionalni, te čisti, dok sama marka i model ovise o usklađenosti naših financijskih mogućnosti i preferencija. Auti su na svoj način i posljednji krik primjene novih tehnologija, mobilni centri za obradu podataka, prvenstveno u povezivosti s internetom, koja vozačima i korisnicima pruža dodatnu razinu uslužnosti i komfora, no istodobno automobil čineći i ranjivi(ji)m. Naime, zbog te umreženosti broj hakerskih napada je, od 2016. do danas, skočio za nevjerojatnih više od 600%, prema podacima tvrtke Upstream Security. Žrtva je sigurnost vozila, a oni koji se tome suprotstavljaju su stručnjaci u tvrtki GlobalLogic Hrvatska, ispostavi američke kompanije, lidera produkt inženjeringa, pogotovo za autoindustriju. U Zagrebu razvijaju inovativna rješenja za primjenu u području sigurnosti, komunikacije i optimizacije algoritama upravo u automobilima, kako nam objašnjavaju u samom GlobaLogicu.

“Kako su sustavi za zabavu i sigurnost povezani s internetom i tako ranjivi na potencijalne napade neovlaštenih osoba, stručnjaci za auto sigurnost moraju sve više voditi računa kako spriječiti takve napade. Računala u automobilima povezanima na internet su sve učinkovitija, a vožnja je sigurnija, jeftinija i ugodnija. Već svjedočimo autonomnim vozilima, a očekivanja od zabavnih i sigurnosnih sustava stalno rastu. To znači da će IT sustavi u automobilima rukovati sve većom količinom podataka, a što znači veću mogućnost napada od kibernetičkih kriminalaca. Korisnik često neovlašten pristup sustavima vozila omogućuje nesvjesno putem pametnog telefona, loše osigurane WiFi mreže ili nedovoljno osiguranog auta na parkiralištu”, upozorava Vladimir Kosanović, direktor GlobalLogica Hrvatska te dodaje da će ubuduće trebati uložiti više novca za sprečavanje hakerskih ‘rabota’.

To je ujedno i, kaže Kosanović, izazov za softverske inženjere koji, osim mehaničke sigurnosti, moraju raditi i na digitalnoj sigurnosti auta, kako bi osujetili donedavno nezamislive hakerske pakosti kao što su manipuliranje motorom auta u pokretu ili kočnicama vozila, mijenjanje očitanja brzinomjera, otvaranje brave i prozore, isključivanje svjetla… U hrvatskom GlobalLogicu stoga stvaraju softverske alate koji će milijune linija koda u softveru automobila što je moguće bolje zaštititi.

Komentirajte prvi

New Report

Close