Rekordan otkup ječma za Karlovačko

Autor: Marta Duić , 14. kolovoz 2017. u 07:37
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL

Klub proizvođača ječma broji tridesetak članova, a projekt traje već tri godine.

Poljoprivrednici se sve više okreću kulturama koje nude veće profite te za čiju su sirovinu zainteresirane hrvatske kompanije. Potražnja za pivarskim ječmom u Hrvatskoj itekako postoji jer je ječmeni slad jedan od glavnih sastojaka piva. Kako ističu u Poljoprivredno prehrambenom kompleksu (PPK) iz Nove Gradiške, ovo je rekordna godina otkada ugovaraju proizvodnju, a siguran otkup pivarskog ječma omogućuje i suradnja s pivovarom iz Karlovca.

Proizvodnja raste

“Pivarski ječam postaje domaća hit poljoprivredna kultura. Za razliku od pšenice, ovisno o sorti, cijena ječma je 5-20% veća, žetva je ranije što znači i raniji novac koji poljoprivrednicima stiže od otkupa. Otkupit ćemo rekordnih 65.000 tona, i ovo nam j najbolja godina kako po prinosima tako i po kvaliteti. Prinosi su iznimno dobri jer naš tim organizira, ugovara i tehnološki prati cijelu proizvodnju”, kaže Danko Vincetić, direktor Poljoprivredno prehrambenog kompleksa Nova Gradiška. Proizvodnja ječma raste, 2015. godine PPK je otkupio 51.229 tona, godinu kasnije 56.785 tona, a ova godina je rekordna. Vincetić tvrdi kako ovaj projekt snažno podupire domaću poljoprivredu, a rezultati su vidljivi kroz sve veći broj hektara na kojima je posijan pivarski ječam. “Kako bismo okupili i povezali proizvođače pivarskog ječma, prije dvije godine smo osnovali Klub proizvođača ječma Karlovačko koji trenutno ima 30-ak članova. Klubom želimo poticati partnerski odnos među svim dionicama u lancu proizvodnje te doprinijeti povećanju prinosa i kvalitete ječma čime se povećava konkurentnost proizvođača ove sirovine”, ističe Valentina Belavić, direktorica sektora lanca opskrbe kompanije HEINEKEN Hrvatska.

Pozitivan primjer

Zasad se ječam s hrvatskih polja koristi samo za Karlovačko pivo, jer Heineken kao globalni brend ima prepoznatljivu receptutu, a Belavić napominje kako se baš zbog toga danas Karlovačko kao glavni brend kompanije, izdvaja na domaćem tržištu.

“Ovo je pozitivan primjer, ali i rijedak slučaj u domaćoj prerađivačkoj industriji”, zaključuje Vincetić.     

Komentari (4)
Pogledajte sve


………uspješna reklama… no, nije mi jasno – oko ječma -ništa…..kaj se od ječma radi pivo?
I da sto puta probam – meni nema nikakve razlike oko ječma, hmelja, ne znam čega…pivo je pivo.
tamno ili svjetlo….to je jedina razlika…po meni…….

evo samo 100tka bez komentara, držite se vi sirupa i ostalih pripravaka protiv kašlja

………uspješna reklama… no, nije mi jasno – oko ječma -ništa…..kaj se od ječma radi pivo?
I da sto puta probam – meni nema nikakve razlike oko ječma, hmelja, ne znam čega…pivo je pivo.
tamno ili svjetlo….to je jedina razlika…po meni…….

Uzalud sve kad ne proizvode pivu nego industrijski napitak! Kaj je s hmeljom kojeg nema u istome?

New Report

Close