Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Razgovor s pilotom kojeg su ometali laserom tijekom slijetanja i kaže da to uopće nije bezopasno

Autor: Poslovni.hr
21. svibanj 2015. u 09:31
Podijeli članak —
Foto: Borko Vukosav / Telegram

Tomislav Dolovski objasnio je sve o prošlotjednom incidentu.

Prošlog je tjedna policiji u splitskoj zračnoj luci jedan pilot prijavio slučaj ometanja laserom prilikom slijetanja aviona. Unatoč tome što se ometanje laserom tretira kao prekršaj te kazna može iznositi i do 15.000 kuna, ovi slučajevi i nisu takva rijetkost. S obzirom na to da mogu predstavljati veliku opasnost za sigurnost posade i putnika, Telegram je odlučio pitati stručnjaka da im objasni o kakvom se problemu radi.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako piše portal, Tomislav Dolovski prvi je časnik i menadžer za sigurnost operacija u Croatia Airlinesu, koji se i sam našao u situaciji da ga s tla ometaju laserom. Upoznao nas je sa sigurnosnim procedurama i realnom opasnošću, koju laseri mogu predstavljati za posadu i putnike.

Prošlog je tjedna policiji u splitskoj zračnoj luci jedan pilot prijavio slučaj ometanja laserom prilikom slijetanja aviona. Unatoč tome što se ometanje laserom tretira kao prekršaj te kazna može iznositi i do 15.000 kuna, ovi slučajevi i nisu takva rijetkost. S obzirom na to da mogu predstavljati veliku opasnost za sigurnost posade i putnika, Telegram je odlučio pitati stručnjaka da im objasni o kakvom se problemu radi.

Kako piše portal, Tomislav Dolovski prvi je časnik i menadžer za sigurnost operacija u Croatia Airlinesu, koji se i sam našao u situaciji da ga s tla ometaju laserom. Upoznao nas je sa sigurnosnim procedurama i realnom opasnošću, koju laseri mogu predstavljati za posadu i putnike.

Telegram: Kakva je sigurnosna procedura kad vas zaslijepi laser? Što posada tada mora napraviti? 

Tomislav Dolovski: Prije svega, treba osigurati sigurno upravljanje avionom. Ako je pilot koji upravlja avionom onemogućen u u svojoj dužnosti, predat će kontrolu drugom članu posade. Ako je autopilot isključen, procijenit će se da li ga treba uključiti, ovisno o tome koja je faza leta. Dakako, treba izbjegavati izravan pogled prema laseru. Sve ove radnje poduzimaju se s najvažnijim ciljem, a to je sigurno upravljanje avionom.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Autor: Poslovni.hr
21. svibanj 2015. u 09:31
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close