Bez lipe kredita: Nacionalni prvaci Deloitteove ljestvice otkrili velike planove

Autor: Bernard Ivezić , 21. listopad 2019. u 14:15
Tana i Viktor Zimmermann, sestra i brat, sami su pokrenuli i razvili web shop bazzar.hr/Goran Rukavina

U protekle je četiri godine bazzar.hr narastao 2821 posto, na 15,6 milijuna kuna, ove godine ciljaju barem 21.

Bazzar.hr, hrvatski pandan Amazona koji nudi sve od odjeće i obuće, tehničke robe, sportske opreme, alata do igračaka za djecu, ali i onih za odrasle, je najbržerastuća hrvatska tvrtka prema Deloitteovom listi 50 najbržerastućih tehnoloških tvrtki srednje Europe.

Na njihovoj ljestvici "Technology Fast 50 Central Europe" ujedno je peta u ovoj regiji. U protekle je četiri godine prihod Bazzara narastao za frapantnih 2821 posto, na 15,6 milijuna kuna ili nešto više od dva milijuna eura. Broj zaposlenika tvrtke Prati me, koja upravlja Bazzar.hr-om, u od 2014. do 2018. povećao se s tek dva na 11. Tana Zimmermann, suosnivačica i direktorica Bazzar.hr-a, kaže da su sad spremni za širenje izvan Hrvatske. 

"Zadovoljni smo trenutnim uspjesima na domaćem tržištu, no svjesni smo da postoji još puno prostora za širenje ponude te nas to ohrabruje da napravimo iskorak i izvan tržišta Hrvatske", kaže. Prva hrvatska online trgovina, koja se tako visoko probila na Deloitteovom popisu, nije na njemu usamljena. Uz Bazzar.hr, među najbržerastućim hrvatskim visokotehnološkim tvrtkama u srednjoj Europi još je pet domaćih. Drugi hrvatski predstavnik i 16. u ukupnom poretku s rastom od 927 posto je zagrebački softveraš Q, poznat po tome da razvija Twint, švicarskog pandana GPayja i Apple Paya.

Treća među hrvatskim brzorastućim tvrtkama je zagrebačka digitalna agencija Ars Futura na čijem se popisu referenci nalaze Activision Blizzard i sveučilište Harvard te domaći portal Nabava.net. Ars Futura u posljednje četiri godine narasla je 685 posto i ukupno je 27. tvrtka u srednjoj Europi po brzini kojom uvećava svoje prihod. Softverski stručnjaci za, trenutačno najtraženiji programski jezik, Javu, tvrtka AG04 Innovative Solutions, je četvrti hrvatski predstavnik i 35. regionalno. AG04 je, prema Deloitteu, imao rast od 551 posto.

 

6 hrvatskih

tvrtki našlo se na ljestvici 'Technology Fast 50 CE'

Nadalje, peti iz Hrvatske po brzini rasta su stručnjaci za VR, AR i miješanu stvarnost, tvrtka Delta Reality. Ona je 47. u ukupnom poretku s rastom od 449 posto. Na šestom mjestu Deloitteove ljestvice po brzini rasta od hrvatskih tvrtki je kutinski poljoprivredno-tehnološki startup Agrivi. Ova se tvrtka ujedno plasirala na 50. mjesto najbržerastućih u srednjoj Europi s rastom u četiri godine od 432 posto. Rimac Automobili, uz sve njih, postali su prva tvrtka iz Hrvatske koja je pobijedila u kategoriji "Najdistruptivnije inovacije".

Biznis Mate Rimca je, inače, prethodne tri godine redovito na popisu najbržerastućih prema Deloitteu. Zlatko Bazianec, partner u Deloitteovom odjelu poslovnog savjetovanja i voditelj hrvatskog ureda, kaže da se ove godine tri četvrtine najuspješnijih društava na ljestvici našlo prvi put. "To potvrđuje iznimnu brzinu kojom se poduzeća s najboljim idejama i inovativnim rješenjima mogu razvijati", kaže Bazianec.

Čelnica Bazzar.hr-a Tana Zimmermann kaže kako imaju velike ambicije za ozbiljan razvoj poslovanja na cjelokupnom europskom tržištu.   "Iako smo sve izgradili na internom znanju i iskustvu bez ikakvih vanjskih financiranja i kredita, svjesni smo da nam za širenje treba jak partner kako bi se stvorila sinergija koja bi omogućila skaliranje projekta i izvan Hrvatske", kaže Zimmermann. Dodaje da već imaju kontakte s potencijalnim ulagačima, ali da ne traže samo novac već investitore s kojima mogu postići sinergiju.

"Uvjet je da dijele naše ambicije, koje ne staju na Hrvatskoj ili na bližoj regiji", naglašava.  Bazzaru tek, kaže ona, predstoji pravi rast. Za ovu godinu najavljuje da će biti dvoznamenkast, očekuju najmanje 21 milijuna kuna prihoda.  Nastavlja da maloprodajno tržište u Hrvatskoj vrijedi oko 59 milijardi kuna, od čega se samo 1-2 posto realizira preko interneta. U tom smislu, smatra, ima prostora za rast i u Hrvatskoj. "Očekujemo rast udjela online trgovine u maloprodaji od 10-20 posto, što predstavlja više od 5 milijardi kuna potencijala", zaključuje Tana Zimmermann. 

Komentirajte prvi

New Report

Close