Raste broj hibrida i električnih vozila na cestama, posebice novoregistriranih

Autor: Poslovni.hr , 13. listopad 2023. u 12:45
Foto: Unsplash

Pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske Tomislav Škreblin ističe da, iako se na prvi pogled čini da su trendovi pozitivni, mali apsolutni broj novoregistriranih vozila ne može povoljno utjecati na prosječnu starost vozila za koju očekuje porast i u 2023. godini.

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske za prvu polovicu ove godine, od 72.905 novoregistriranih osobnih vozila bilo je 34.503 novih i 38.402 rabljenih, pri čemu rastu broj i udio novoregistriranih električnih i hibridnih vozila.

Među osobnim vozilima (kategorija M1) u prvoj polovici 2023. godine bila su 8.493 osobna automobila na hibridni pogon, električni pogon bio je zastupljen kod 1.217 osobnih automobila, a među novoregistriranim vozilima hibrida s vanjskim punjenjem bilo je 878.

U odnosu na prvih šest mjeseci prošle, u prvoj polovici ove godine povećan je udjel osobnih vozila s električnim i hibridnim pogonom pa je tako udio hibrida u novoregistriranim vozilima povećan s 9,9 na 11,6 posto, električnih s 1,3 na 1,7 posto, a udio hibrida s vanjskim punjenjem povećan je s 1,1 na 1,2 posto.

Razlike postoje i između novih i rabljenih novoregistriranih osobnih vozila. Među novima u prvoj polovici godine registrirano je 20,8 posto hibrida, 2,7 posto vozila s električnim pogonom i 1,4 posto hibrida s vanjskim punjenjem.

S druge strane, među rabljenim osobnim vozilima udio ekološki prihvatljivijih vozila bio je znatno manji. Tako je hibrida bilo tek 3,5 posto, hibrida s vanjskim punjenjem jedan posto, a električnih vozila 0,8 posto.

Pomoćnik Uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske Tomislav Škreblin ističe da, iako se na prvi pogled čini da su trendovi pozitivni, mali apsolutni broj novoregistriranih vozila ne može povoljno utjecati na prosječnu starost vozila za koju očekuje porast i u 2023. godini.

“To ne znači da su prosjeku stara vozila neispravna, već ih treba redovito održavati i ulagati u njih kako bi ih održali na tehnološko-sigurnosnoj razini što bližoj onoj u vrijeme njihove proizvodnje”, ističe Škreblin.

Komentirajte prvi

New Report

Close