Rast potrošnje ‘bildat’ će promocijom

Autor: Darko Bičak , 14. siječanj 2020. u 22:00
Kvaliteta turističke ponude postaje sve veća/ FILIP BRALA/PIXSELL

Osim rekordnog broja dolazaka turista i noćenja, ministar ističe potrošnju koja je dosegla 97 € na dan. HTZ se sprema na 40 sajmova.

U Hrvatskoj je tijekom 2019. godine ostvareno 20,7 milijuna dolazaka, a što je rast od 5%, i 108,6 milijuna noćenja, što predstavlja rast od 2% u odnosu na godinu prije, pokazuju podaci iz sustava eVisitor.

Naime, kako pojašnjavaju u Ministarstvu turizma, ova statistika sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru. Od ukupnih brojki na strane turiste otpada 18,3 milijuna dolazaka (+4%) i 94,8 milijuna noćenja (+2%), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 9% te u noćenjima za 8%. Najviše noćenja bilo je u Istri (28,7 milijuna), u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 20,5 milijuna noćenja, na Kvarneru 19,3 milijuna, a u Zagrebu 2,7 milijuna noćenja.

Na nacionalnoj je razini najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,2 milijuna), Slovenije (10,9 milijuna), Austrije (7,8 milijuna), Poljske (6,1 milijun) i Italije (5,5 milijuna), a gledajući po segmentu smještaja najviše je noćenja ostvareno u  objektima u domaćinstvu (39,3 milijuna) te u hotelima (25,8 milijuna) i kampovima (18,8 milijuna). Top destinacije u 2019. po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin. Ministar turizma Gari Cappelli istaknuo je da je iza nas još jedna rekordna turistička godina, ali što je još važnije, bilježi se porast turističkih prihoda i povećanu potrošnju turista.

"Prema preliminarnim rezultatima istraživanja Tomas Hrvatska 2019. prosječna dnevna potrošnja turista porasla za 20% u odnosu na 2017. te iznosi 97 eura po danu. Odraz je to kontinuiranog povećanja kvalitete turističke ponude", kazao je Cappelli. Iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ) dodaju da će tijekom 2020. provesti četiri velike promotivne kampanje koje će u fokusu imati pred i posezonu.

Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, pojašnjava da će fokus biti na promociji posebnih proizvoda kao što su nautički ili poslovni turizam, a posebnu kampanju pripremaju i za promociju turizma na domaćem tržištu. "Tijekom ove godine hrvatski turizam ćemo predstaviti i na više od 40 svjetskih sajmova, kao i na više od 100 posebnih prezentacija i radionica koje ćemo organizirati na ključnim tržištima. Događanja kao što su EP u nogometu, OI u Tokiju, Rijeka EPK ili Expo Dubai iskoristit ćemo za dodatnu promociju Hrvatske", izjavio je direktor HTZ-a. 

Komentirajte prvi

New Report

Close