Hakom upozorava da od Nove godine vrijede nove obveze telekom igrača u odnosima s korisnicima

Autor: Poslovni dnevnik , 01. siječanj 2020. u 09:01
Foto: Getty Images

Rokovi koji su obveza operatora, poput onog za raskid ugovora kad korisnik ne želi više koristiti usluge u nepokretnoj mreži skraćen je s 12 na maksimalno 5 radnih dana.

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (Hakom) najavila je da s 1. siječnjem na snagu stupa niz novih i/ili izmijenjenih propisa za nova korisnička prava i obveze operatora u segmentu elektroničkih komunikacija, među kojima su najvažnije novosti pri sklapanju i raskidu ugovora.

"Hakom je donio niz dopuna i izmjena propisa koji jasnije definiraju određene izazove s kojima su se korisnici dosad suočavali u pretplatničkim odnosima s operatorima. Najvažnije novosti tiču se sklapanja i raskida ugovora, skraćivanja ili definiranja rokova u kojima operatori moraju nešto obaviti na zahtjev korisnika, kvarova, univerzalne usluge i mjerenja brzine interneta u pokretnim mrežama", ističu iz Hakoma. Tako su od 1. siječnja operatori obvezni omogućiti isti način sklapanja i raskida ugovora, putem istih kanala komunikacije, kao i u općim uvjetima poslovanja detaljno navesti načine i dokumentaciju potrebnu za raskid pretplate.

To uključuje i mogućnost raskida elektroničkim i putem telefona. Novost je i raskid ugovora bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid ako korisnik sklapa ugovor u poslovnici, a u dokumentaciji koju potpisuje obveže se proučiti opće uvjete poslovanja ili ostale sastavne dijelove ugovora poput cjelokupnog cjenika naknadno, primjerice na interneti.

Tad ugovor može raskinuti bez plaćanja naknada za raskid i ako u iduća tri radna dana izjavi da se s uvjetima ne slaže i da odustaje od ugovora. Ako je dobio i uređaj, mora ga vratiti zapakiranog. S druge strane, za sklapanje ugovora izvan poslovnih prostorija ili putem sredstava daljinske komunikacije vrijede stara pravila iz Zakona o zaštiti potrošača, koji omogućava ovakav raskid u roku 14 dana od sklapanja ugovora.

Rokovi koji su obveza operatora, poput onog za raskid ugovora kad korisnik ne želi više koristiti usluge u nepokretnoj mreži skraćen je s 12 na maksimalno 5 radnih dana, dok rok za raskid usluge u pokretnim mrežama i dalje ostaje jedan radni dan. S 45 na maksimalno 30 dana smanjen je i rok za promjenu operatora u nepokretnoj mreži. 

Komentirajte prvi

New Report

Close