Putno osiguranje pokriva liječenje loma, ne i depresije

Autor: Valentina Wiesner/VL , 27. prosinac 2018. u 22:00
Troškovi za zdravstvo na putu mogu biti astronomski/FOTOLIA

Putnicima se nudi i tzv. EKZO kartica.

Vrijeme je zimskih odmora pa se sretnici koji putuju na doček Nove godine ili na skijanje u inozemstvo trebaju pobrinuti da u slučaju nenadane potrebe za liječničkom intervencijom ne budu izloženi neplaniranu trošku.

Mnogi zaborave da svi osiguranici HZZO-a imaju pravo na Europsku karticu zdravstvenog osiguranja (EKZO) ili EHIC European Health Insurance Card. S njom za vrijeme privremenog boravka u nekoj od članica EU imaju pravo na teret HZZO-a koristiti nužnu zdravstvenu zaštitu koju ne mogu odgoditi do povratka u RH. To je, npr. ona povezana s kroničnim ili postojećim bolestima, zdravstvena zaštita u vezi s trudnoćom i rođenjem djeteta.

Neodgodivi su i dijaliza, tretmani za astmu, terapije kisikom… EKZO se u inozemstvu koristi po istoj cijeni kao u državi boravka.

To znači da, ako platite participaciju, nakon povratka u Hrvatsku možete HZZO-u podnijeti zahtjev za povratom troškova. EKZO vrijedi tri godine, a za nj je najjednostavnije podnijeti zahtjev putem web portala HZZO-a ili osobno; preuzima se u roku od 8 dana.

No, EKZO nije putno osiguranje i ne pokriva privatnu zdravstvenu zaštitu ili troškove poput spašavanja kod nezgoda na skijalištu, zračni prijevoz u domovinu, ukradeno ili izgubljeno vlasništvo.

Za to jedini 'padobran' može biti putno zdravstveno osiguranje, iako ni ono ne pokriva sve rizike.  Većina polica putnog osiguranja kod naših osiguravatelja, tako, pokriva troškove nužnog liječenja, hitni transport, potragu i spašavanje,  gubitak prtljage, a nude i rizik odgovornosti za štete zbog smrti ili ozljeda, oštećenje stvari, otkaza putovanja.

Putno osiguranje isključuje pokriće troškova cijepljenja, zubara osim hitnih, malignih ili psihičkih oboljenja, gubitka novca ili kartica.

Komentirajte prvi

New Report

Close