Punom parom se radi na “najskupljoj cesti u Hrvatskoj”, cijelo desetljeće čekalo se na njezinu realizaciju

Autor: Poslovni.hr , 04. studeni 2022. u 09:21
Foto: Pixabay

Gradnja je procijenjena na gotovo 460 milijuna kuna.

Cesta D 403 – koja se gradi u Rijeci – trenutačno je jedan od najvažnijih i najskupljih infrastrukturnih projekata u zemlji. Njome će se povezati kontejnerski terminal riječke luke, odnosno buduće Zagrebačko pristanište, s autocestom A7 kao dijelom transeuropske prometne mreže. Vrlo teška i zahtjevna gradnja procijenjena je na gotovo 460 milijuna kuna, javlja HRT.

Punom parom radi se na, kako je mnogi zovu, “najskupljoj cesti u Hrvatskoj”. Cijelo desetljeće čekalo se na njezinu realizaciju. Kružna raskrižja, vijadukti i tunel koji se proteže ispod gradskih naselja jedinstven je u Hrvatskoj.

“Dolazimo do tunela Podmurvice koji je 1263 m dugačak i zahtjevan jer je napravljen u gradskoj sredini. Imamo dva vijadukta – Mlaka dugačak 150 m i Piopi dugaćak 315 m”, rekao je Martin Abramović iz Hrvatskih cesta.

Cesta znači razvoj kompletnog hrvatskog prometnog pravca, ističe prvi čovjek Lučke uprave. “Tako će ova cesta biti vezana na kontejnerski terminal, pokrivat ćemo čitavo zaleđe Europe, ali isto tako ćemo povezati tu cestu kroz današnje lučko područje, sutra ćemo taj prostor izvući iz lučkog područja s rivom, imat ćete prsten oko grada Rijeke, ističe ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

Vrtoglavi rast cijena iziskuje određeni rizik u rješavanju svih zacrtanih planova. “Povećanje cijena materijala, energenata i sirovina pritišću likvidnost svakako i tu smo u pregovorima s investitorima i nadamo se da ćemo ubrzo naći neko rješenje za bar djelomično pokrivanje tih troškova”, rekao je Sanjin Purić iz GP-a Krk.

Drugi izazov u ostvarivanju ovog kapitalnog projekta koji Europa financira s 85 posto jest nedostatak radne snage. Dio radne snage uvozimo tako da i danas i na ovom gradilištu imamo radnike iz Turske, Indije, najmanje iz Bosne i Hercegovine. Projekt izgradnje ceste D403 počeo je sredinom 2020., a planira se završiti potkraj lipnja sljedeće godine, kada bi i gužve na riječkim prometnicama trebale postati povijest.

Komentirajte prvi

New Report

Close