‘Prvi put u 10 godina domaće snage zauzdale uvoz junetine’

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz , 16. travanj 2019. u 22:00
Vodstvo Baby Beefa Dean Majdak, potpredsjednik, Darko Celovec, predsjednik i Nikola Pavičić, tajnik udruge/Borna Filić/PIXSELL

U ovoj se godini očekuje i rast uzgoja u Hrvatskoj od 10 do 15 posto, kažu u udruzi kojoj se priključilo čak 50 novih članica.

Udruga Baby Beef prvi rođendan svoje robne marke Hrvatska junetina dočekuje uz pozitivne brojeve: prodaja toga mesa u trgovačkim lancima i mesnicama rasla je po dvoznamenkastim stopama; u Udrugu se priključilo više od 50 novih članica; a u ovoj godini očekuju i rast uzgoja između 10 i 15 posto. 

U sedam velikih lanaca
Takav razvoj događaja u Baby Beefu vide kao točku preokreta u proizvodnji i prodaji junetine u Hrvatskoj.  "Prvi put u deset godina zaustavljen je uvoz: ukupni uvoz goveđega mesa lani je rastao dva posto, a svježeg goveđeg mesa jedan posto, za što se slobodno može reći da je stagnacija. Istovremeno je prodaja naše hrvatske junetine Udruge Baby Beef rasla i do 25 posto u pojedinim trgovačkim lancima.

 

29 ugovora

o korištenju brenda potpisano je s Baby Beefom dosad

Budući da članovi Udruge čine 90 posto proizvodnje junetine u zemlji, usuđujem se reći da smo i mi pridonijeli promjeni trenda. Uvjeren sam kako će taj trend još više ići u našu korist jer smo u ovu godinu dana dobili više od 50 novih članica i povećavamo proizvodnju. Sve to ulijeva nam optimizam", tvrdi Darko Celovec, predsjednik Udruge. Hrvatska junetina je u protekloj godini tako ušla u sedam velikih trgovačkih lanaca, netom je potpisan ugovor s Tommyjem.

Najveći rast prodaje mesa bilježi KTC (25 posto), ali značajno rastu pridonose i mesnice gdje se opskrbljuje sve veći broj kupaca. Inače, dosad je potpisano 29 partnerskih ugovora o korištenju brenda. Partneri koji mogu koristiti brend su trgovački lanci, mesnice i ugostitelji.

 

Celovec

Ne mogu se sjetiti da je ijedan sličan brend imao ovakav tržišni uzlet u prvoj godini.

  "Mislim da ovi naši rezultati dokazuju kako hrvatski kupci traže domaći proizvod. Pokrenuli smo naš brend kako bismo odvojili kvalitetnu, domaću i svježu junetinu od uvozne. Ne mogu se sjetiti da je ijedan sličan brend imao ovakav tržišni uzlet u samo godinu dana. Prepoznaju to i drugi pa nam se skoro svakodnevno priključuju novi članovi udruge. Vjerujem kako ćemo u svim značajnim pokazateljima ove godine rasti 10-20 posto", najavio je Celovec. 

Otvaraju i Tursku
Dodaje kako se to odnosi i na izvoz. Hrvatska junetina iznimno se cijeni na vanjskim tržištima, primjerice u Italiji pa u izvoz odlazi oko 50 posto junadi ove udruge. U posljednjoj godini su otvorili tri nova tržišta – Kosovo, Srbija i Crna Gora – a sad se intenzivno radi na otvaranju Turske.  Udruga Baby Beef okuplja oko 330 tovljača junadi što čini 90 posto sektora tovnog govedarstva. Članovi udruge uzgoje oko 120.000 junadi godišnje i ostvare više od milijardu kuna prihoda. Oko 50 posto proizvodnje izvozi se kroz prodaju žive stoke za zemlje Bliskog Istoka i putem prodaje mesa za Italiju.

Komentirajte prvi

New Report

Close