Prosječna starost osobnih automobila u Hrvatskoj prvi put prešla 13 godina, a od rabljenih najpopularnija dva brenda

Autor: Josip Bohutinski/VL , 24. ožujak 2022. u 07:00
U CVH-u ističu da se maksimalna pozornost mora posvetiti održavanju starih vozila/B. Ščitar/PIXSELL

U dvije pandemijske godine vozni je park znatno ostario, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske.

U dvije pandemijske godine hrvatski je vozni park ostario, pa je tako prosječna starost osobnih automobila u Hrvata, pokazuju podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH), lani prvi put prešla 13 godina i iznosi 13,04 godine.

U predpandemijskoj 2019. prosječna starost osobnih vozila u Hrvatskoj je bila 12,58 godina, no već je u 2020. narasla na 12,89 godina. Gledajući ukupni vozni park, sa svim vrstama motornih vozila, on se lani postarao na 14,34 godine.

Za pandemije je tako i prosječna starost svih motornih vozila kod nas premašila brojku od 14 godina. U 2019. prosječna starost cjelokupnog voznog parka u RH iznosila je 13,83 godine.

Manje sigurniji
Lani je prvu registraciju u našoj zemlji prošlo 112.379 osobnih automobila, a od toga je novih vozila bilo 46.182, a rabljenih 66.197. Godinu prije prvu registraciju je prošlo 36.417 novih automobila te 59.190 rabljenih.

U pretpandemijskoj 2019. pak prvi put je registrirano 64.348 novih i 84.913 rabljenih osobnih vozila. Predsjednik Uprave CVH-a Goran Pejić starenje hrvatskog voznog parka objašnjava činjenicom da se prvi put registrira malo novih automobila, odnosno da se premalo obnavlja vozni park.

1365

električnih automobila iz kategorije novih prošle je godine prvi put registrirano

Prije bi se ljudi, veli, kad bi kupili novi automobil, riješili starog, no sada su druge prilike, vlada nestašica novih automobila i dijelova za njihovu proizvodnju, pa je dosta ljudi odlučilo zadržati svoja stara vozila.

No Pejić upozorava da stari automobili imaju manje elemenata pasivne i aktivne sigurnosti od novih te je time i zaštita u slučaju prometnih nesreća manja. Usto, nemaju ni nove tehnologije koje “popravljaju” greške vozača, a koje su postale standard u novim automobilima.

“U CVH-u stoga ističemo da se maksimalna pozornost mora posvetiti održavanju starih vozila, ponajprije kad je riječ o vitalnoj opremi kao što su kočioni sustavi, pneumatici i svjetlosni uređaji”, poručuje Pejić. Inače, kod novih automobila najviše je zastupljen benzinski motor, a kod rabljenih dizelski.

Izjednačena potrošnja
Pejić objašnjava da su automobili s benzinskim motorom jeftiniji od dizelskih, ali i da je moderna tehnologija izjednačila potrošnju goriva benzinaca i dizelaša. Lani je pak zabilježen veliki skok broja automobila na električni i hibridni pogon.

Novih hibridnih vozila lani je prvi put registrirano 6622, a rabljenih 727. U kategoriji automobila na električni pogon lani ih je prvi put registrirano 1365 novih te 403 rabljena.

Što se tiče marke vozila, na prvom je mjestu u 2021. kod prve registracije i novih i rabljenih automobila bio Volkswagen. Među novima na drugom je mjestu Škoda, a zatim slijedi Opel, Kia…

A što se tiče rabljenih pak, pri vrhu su skuplje marke poput BMW-a i Audija. Zbog rata u Ukrajini i prekida dobave dijelova za proizvodnju automobila ove bi godine hrvatski vozni park mogao još više ostarjeti.

Komentirajte prvi

New Report

Close