Proizvođači i trgovci mogu uspjeti ako su partneri

Autor: Božica Babić , 13. listopad 2015. u 22:00
Ljerka Puljić, Agrokor/Marko Prpić/PIXSELL

Osim što se ruši vrijednost proizvoda, sve se više prodaje događa na sniženjima, upozorila Ljerka Puljić.

Partnerstvo proizvođača i trgovaca nužnost je modernog poslovanja, jedan je od zaključaka 27. MAGROS-a, tradicionalne godišnje strukovne konferencije namijenjene trgovcima i dobavljačima koju organiziraju Hrvatska gospodarska komora i časopis za trgovinu Suvremena.

"Trgovinu danas karakteriziraju internacionalizacija, konsolidacija tržišta te relativno visoka stopa koncentracije, koja danas u Hrvatskoj iznosi 80 posto, jer toliki je tržišni udjel 10 vodećih trgovaca. Činjenica je da je trgovina ključna spona između proizvodnje i potrošnje te da svi sudionici na tržištu to moraju prihvatiti", istaknuo  je Josip Zaher, potpredsjednik HGK za trgovinu, turizam i financije. I Ljerka Puljić iz Agrokora smatra kako je partnerstvo trgovaca i dobavljača nužnost. Međutim, konkurencija je, kaže, primarno putem deflacije uzrokovala snažan pritisak na trgovinu.

"Osim što je deflacija očit pokazatelj rušenja vrijednosti proizvoda, valja obratiti pozornost i na to da se sve više prodaje događa na sniženjima", upozorila je te podsjetila na važnost osluškivanja potrošačevih želja i potreba, odnosno obvezu dobavljača da predvide moguće promjene i trgovcima ponude ono što potrošači žele. "Neki inozemni trgovački lanci, prisutni na hrvatskom maloprodajnom tržištu, donijeli su bogatstvo ponude, nižu razinu cijena te ubrzano uvođenje maloprodajnih tehnologija, a postali su i kanal za izvoz proizvoda hrvatskih tvrtki", podsjetio je sudionike skupa Nikola Knego, pročelnik katedre za trgovinu zagrebačkog Ekonomskog fakulteta. Knego je trgovcima uputio poruku "neka pogledom unaprijed stvaraju nove prilike za razvoj i rast, s ciljem vitalnosti u funkciji preživljavanja na sve konkurentnijem tržištu." 

Komentirajte prvi

New Report

Close