Na Kvarneru je dodatno eskalirao problem manjka poštara, a građani su sve nezadovoljniji jer im računi i ostale važne pošiljke ne stižu na vrijeme u poštanske sandučiće. Oni koji žele izbjeći kašnjenja u plaćanju, zatezne kamate i opomene prisiljeni su sami odlaziti na šalter kako bi preuzeli poštu.
Regulator poštanskih usluga HAKOM ističe da se problemi vuku već godinama. Hrvatska pošta je u više navrata bila upozoravana, a Prekršajni sud joj je izrekao i nekoliko novčanih kazni.
O cijelom slučaju i posljedicama za potrošače razgovaralo se s odvjetnicom Dijanom Kladar, a ona naglašava da kazne očito nisu imale željeni učinak. Prema njezinim riječima, ‘apsolutno su kazne preniske’, a praksa pokazuje da tek ozbiljniji iznosi mogu natjerati pružatelje usluga na pridržavanje propisa, prenosi Danas.hr.
Čest slučaj i u Zagrebu
Ističe da situacija nije specifična samo za Kvarner, nego da sličnih problema ima i u glavnom gradu: ‘Česti su takvi slučajevi i u Zagrebu… Znalo se dogoditi da vam pošta u Zagrebu putuje po tjedan-dva.’
Smatra da bi se trebalo razmotriti postoji li drugi pružatelj univerzalne poštanske usluge koji bi kvalitetnije obavljao posao ili pronaći alternativan model funkcioniranja jer, kako kaže, ‘u Hrvatskoj postoji problem da se pošta sporo kreće u zemlji’.
Što se tiče građana koji trpe posljedice zbog zakašnjelih pošiljki, postupak je jasno definiran – najprije se obraćaju Pošti, zatim podnose prigovor unutar same institucije, a ako ne dobiju zadovoljavajuće rješenje, mogu se obratiti HAKOM-u. Ako HAKOM utvrdi propust Pošte, potrošačima pripada pravo na naknadu štete.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu