Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Prijevoznicima smanjeni troškovi, no i dalje su nekonkurentni

Autor: Poslovni dnevnik
23. lipanj 2016. u 21:59
Podijeli članak —
U nekoliko godina izgubili 1000 profesionalnih vozača/S. Strukić/PIXSELL

Promijenjena procedura upisa KOD-a 95 u vozačku, ali ostaju problemi niskih kvota, skupe cestarine, tehnički…

Zagreb Hrvatska gospodarska komora (HGK) i njezina udruženja cestovnoga teretnog i putničkog prometa izborili su se za promjenu procedure upisa KOD-a 95 u vozačku dozvolu, čime su prijevoznicima smanjeni troškovi, posebno onima koji obavljaju međunarodni prijevoz.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Naime, prema odluci MUP-a, na snazi od 15. lipnja, profesionalnom vozaču koji podnese zahtjev za izdavanje nove vozačke dozvole neće se oduzimati i poništavati obrazac postojeće, ako joj nije istekao rok važenja, sve do preuzimanja nove vozačke. "Ovo je izuzetno bitno prijevoznicima koji obavljaju međunarodni prijevoz, jer su dosad zbog upisivanja KOD-a 95 morali mijenjati vozačku, što je dodatni trošak, a s privremenom potvrdom do izdavanja nove, koja je također trošak, nisu mogli raditi izvan RH", kaže direktorica Sektora za promet HGK Ljubica Herceg.

Zagreb Hrvatska gospodarska komora (HGK) i njezina udruženja cestovnoga teretnog i putničkog prometa izborili su se za promjenu procedure upisa KOD-a 95 u vozačku dozvolu, čime su prijevoznicima smanjeni troškovi, posebno onima koji obavljaju međunarodni prijevoz.

Naime, prema odluci MUP-a, na snazi od 15. lipnja, profesionalnom vozaču koji podnese zahtjev za izdavanje nove vozačke dozvole neće se oduzimati i poništavati obrazac postojeće, ako joj nije istekao rok važenja, sve do preuzimanja nove vozačke. "Ovo je izuzetno bitno prijevoznicima koji obavljaju međunarodni prijevoz, jer su dosad zbog upisivanja KOD-a 95 morali mijenjati vozačku, što je dodatni trošak, a s privremenom potvrdom do izdavanja nove, koja je također trošak, nisu mogli raditi izvan RH", kaže direktorica Sektora za promet HGK Ljubica Herceg.

Dodaje kako je to pozitivan korak, no da bi država trebala uložiti dodatne napore da bi prijevoznici bili konkurentni. Prije svega, treba odobriti veće kvote za strane vozače i poticaje za zapošljavanje. Komora procjenjuje da je Hrvatska proteklih nekoliko godina izgubila oko 1000 profesionalnih vozača, pa je odobrena kvota od 70 vozača u ovoj godini iznimno niska. Zauzima se i za novi sustav naplate cestarina na autocestama, vinjete za gospodarski segment vozila ili dodatni popust stalnim korisnicima. Apelira i na omogućavanje povrata dijela trošarina da bi se potaknulo prijevoznike da gorivo kupuju u Hrvatskoj te na ukidanje preventivnih tehničkih pregleda vozila i obvezu homologacije novih i rabljenih vozila proizvedenih u EU. 

Autor: Poslovni dnevnik
23. lipanj 2016. u 21:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close