Do 2009. postojao je mit među stručnjacima na području maloprodaje i FMCG industrije, koji se temeljio na vjerovanju u neograničen rast volumena na FMCG tržištu. Taj mit je razbijen dolaskom globalne krize, kada je potrošač prihvatio činjenicu da je kriza zbilja tu i da se odlučila zadržati. Naime, tada je potrošač počeo mijenjati svoje kupovne navike na način koji će teško biti zamijenjen predkriznim kupovnim ponašanjem čak i kada se uđe u fazu oporavka. Era rasta volumena na FMCG tržištu je definitvno iz nas, navode iz agencije GfK. Naravno, ne odnosi se to na rastuća tržišta Azije i Latinske Amerike, nego prvenstveno na tržište visokog stupnja razvjenosti u Europi i sjevernoj Americi.
Ipak, postoje neke kategorije proizvoda koje prkose općem trendu smanjenja i / ili stagnacije volumena. GfK Consumer Panel prati realnu potrošnju u hrvatskim kućanstvima posljednjih 12 godina, i to na 80-ak grupa proizvoda FMCG kategorije koje čine oko 40% ukupne vrijednosti FMCG tržišta. Ova metoda omogućuje da se dubinski upozna svijet potrošača, zdravlje i perspektivu raznih kategorija proizvoda i brandova. Tako se analizirajući promjene u prvoj polovici 2012. pokazalo koje su to kategorije proizvoda koje se kupuju više nego u istom razdoblju 2011.


Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu