Potičemo poduzetništvo i financijsku pismenost u školi i na fakultetu

Autor: Vladimir Nišević , 28. siječanj 2021. u 22:00
Foto: BORIS ŠČITAR/VL

Kroz cjelogodišnji multimedijski projekt Poslovni dnevnik želi mladim približiti poduzetništvo i upravljanje financijama.

Dva istraživanja provedena sredinom prošle godine, jedno Hrvatske udruge banaka, a drugo Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj, pokazala su relativno slabu financijsku pismenost u općoj populaciji Hrvatske, posebice među mladima.

Prema podacima Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj prosječna ocjena financijske pismenosti građana Hrvatske tako iznosi 12,3 od ukupno 21 boda (59 posto). Također, iako se u Hrvatskoj bilježi porast ukupne razine financijske pismenosti, mladi od 18 do 29 godina i dalje pokazuju najveći nedostatak financijskih znanja i vještina.

Slične rezultate pokazalo je i istraživanje Hrvatske udruge banaka – odnos tinejdžera prema novcu pokazuje da ih znatan dio daje prednost potrošnji pred štednjom pa se tako 65 posto ispitanih slaže da novac postoji da bi se trošio.

Među njima je većina iz strukovnih škola (66 posto), drugih razreda (69 posto), iz Dalmacije (76 posto), te onih od 19 godina (88 posto).

Osim ocjene financijske pismenosti po komponentama, istraživanje je ocjenjivalo i njihovu financijsku uključenost. Polovica tinejdžera ima otvoren račun u banci, a od toga se 33 posto koristi mobilnim bankarstvom.

Promatrajući ove podatke, ali i mnoga druga istraživanja, odlučili smo se ove godine kroz veliki multimedijski projekt posvetiti podizanju fonacijske pismenosti u populaciji srednjoškolaca i studenata. Osim toga, kao vodeći poslovni medij u državi, smatramo kako je poduzetništvo podcijenjeno, na lošem glasu i neopravdano slabo zastupljeno u našem općem obrazovanju.

A upravo poduzetništvo je ono što pokreće razvijene države ne samo u mjerilima poput BDP-a, već i u inovacijama i razvoju. Stoga je naš projekt “Poslovni mindset” posvećen razvoju mladih kroz dva segmenta – prvi je financijska pismenost, a drugi poticanje na ulazak u poduzetničke vode. Pitanje je kako to postići ?

Odgovor nudimo kroz poklanjanje besplatnih cjelogodišnjih e-pretplata srednjoškolcima i studentima, otvaranjem posebne rubrike u novinama i na našem web portalu, kao i kroz niz video uradaka, intervjua i okruglih stolova, sve uz podršku naših partnera.

Samo zajedno možemo učiniti ovu državu boljim mjestom za mlade. Ali i oni se moraju aktivirati. Stoga sve zainteresirane mlade ljude pozivamo da od veljače putem našeg portala dođu do svojim besplatnih e-pretplata te zakorače u biznis klasu broj jedan.

Ono što će moći vidjeti, pročitati i naučiti kroz naš medij nisu samo puke informacije o biznisu, već i iskustva i ideje onih koji u poduzetništvu opstaju godinama ili su u njega tek zakoračili. Nudimo im poritom i savjete o financijskoj pismenosti, inovacijama, novim tržišnim nišama kao i toliko potrebnim financijskim instrumentima za pokretanje ili održanje biznisa.

I na kraju čak i da ne uspiju u poduzetničkim vodama, vjerujemo da će mladi ovim potem dobiti neprocjenjivo iskustvo. Stoga od idućeg mjeseca uzmite svoju pretplatu, svoju kartu za biznis klasu.

Komentirajte prvi

ORGANIZATOR
ZLATNI PARTNER
PARTNER
PARTNER
partner
PARTNER
partner
partner

New Report

Close