Hrvatski nacionalni avioprijevoznik Croatia Airlines (CA) ovih dana je u žiži javnosti zbog najavljene prodaje te tvrtke strateškom partneru. Gdje je sada CA i kakvi su im planovi za naredno razdoblje, govori Krešimir Kučko, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa.
Do kuda se došlo s dokapitalizacijom i restrukturiranjem CA?
Ono što se provlači kroz medije, a nije uvijek točno, je da država ulaže veliku količinu novaca poreznih obveznika u Croatia Airlines. Složio bih se da je to bio slučaj u prošlosti, no sada se stvari ipak odvijaju po drukčijem principu. Prvotni plan je bio da vlasnik, Republika Hrvatska, dokapitalizira tvrtku s 653 milijuna kuna pretvorbom dugovanja za flotu Airbus zrakoplova u kapital tvrtke. Naknadnom promjenom vlasnik je odlučio na dugovanja obračunati i kamatu od 210 milijuna kuna. U ovoj godini dokapitalizacija od strane Hrvatske je do sada iznosila 80 milijuna kuna, a do kraja godine će biti uloženo još otprilike 70 milijuna kuna. Radi se o kreditu za zrakoplove koje su uzeti od konzorcija banaka na čelu s BLB, a za što je država bila jamac našoj kompaniji. No, prema planu restrukturiranja koji je odobrio i EU, mi ćemo u tom iznosu morati sudjelovati s minimalno 40 posto. Od sljedeće godine neće biti moguće od države dobiti niti kunu. Samo restrukturiranje odvija se po planu, po fazama. Naravno, ova godina je najteža, a unatoč tome se u prvih devet ovogodišnjih mjeseci zabilježila neto dobit od 20 milijuna kuna, prvi puta od 2007. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ovaj komunistički prijatelj Milovanovića također traži isprike za svoje neuspjehe. Kad nemaju konkretne podatke onda ih ‘krvoločni desničari’ ugrožavaju.
Tako je.
Uključite se u raspravu