Poslovne prilike za izvoz i stvaranje dodane vrijednosti u 13 područja, od energije do hrane

Autor: Suzana Varošanec , 24. siječanj 2021. u 22:00
Domagoj Šarić, voditelj Odjela Centra za inovacije i EU projekte HGK

U idućih 5 do 10 godina predviđa im se rast, dok konkurencija u globalnim razmjerima još nije velika te tržišta još nisu zasićena.

HGK, uz konzultantsku pomoć Svjetske banke, kao partner na provođenju Strateškog projekta za podršku inicijativa klastera konkurentnosti, identificirala je poslovne prilike u 13 područja u kojima leži uspjeh kroz izvoz te ulaganja, s jamstvom za stvaranje dodane vrijednosti u hrvatskom gospodarstvu.

Nazivaju se strateški segmenti te za njih, prema voditelju Odjela Centra za inovacije i EU projekte HGK Domagoju Šariću, postoje ili tek nastaju globalni lanci, u idućih 5 do 10 godina predviđa im se rast, dok konkurencija u globalnim razmjerima još nije velika te tržišta još nisu zasićena.

Hrvatska energetika mogla bi npr. razviti energetski neovisne sustave integrirajući u postojeću električnu mrežu nove OIE (sunce i vjetar) s baterijskim sustavima za pohranu energije i pričuvnim napajanjem.

To je tek jedan praktični primjer iz niza navedenih u provedenoj analizi prilika u djelatnostima trgovine, prometa, drvne industrije, farmaceutike pa sve do hrane, čiji bi se proizvođači “trebali usredotočiti na plasiranje jela od svježih sastojaka spremnih za uporabu ili za brzu pripremu”.

Projekt u vrijednosti 67,5 milijuna kuna, sufinanciran je 85% iz EU, dok 15% financiraju projektni partneri, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja koje je njegov nositelj i HGK.

Komentirajte prvi

New Report

Close