S Markom Brnčićem, direktorom tvrtke S.T.P. d.o.o., razgovarali smo o prednostima MOLOK sustava, važnosti sprječavanja zagađenja mora i mogućnostima jeftinijeg i kvalitetnijeg prikupljanja otpada.
Radi malog volumena od 60 ili 80 litara kante se često pretrpavaju, a kada je riječ o mjestima na obali ovaj problem vodi do smeća u moru. Zašto su kante toliko malog volumena ako je smeća više i koja je vaša pretpostavka u rješavanju tog problema?
U želji da udovolje građanima komunalci pronalaze naizgled privlačna rješenja u vidu manjih volumena koji znače i manje izdatke za njihove korisnike. Zbog normi pražnjenja te upola manje posude od standardnih 120l moraju biti iste visine kako bi se mogle prikvačiti na automat za pražnjenje. Stoga je standardna kanta od 120l pregrađena na pola svog volumena. Jasno ona zauzima puni javni prostor, a istovremeno pruža samo 50% svog kapaciteta!? Zbog pregrade pri transportu u kamion stane 50% manje robe, te ona zauzima 50% više prostora na skladištu. Uz sve pobrojano ima i visoko težište, tako da su posude veoma nestabilne i lako se ruše, što vjetrom, životinjama ili neopreznim prolaznicima. Jasno da će građani želeći platiti što manje, podcijeniti svoje objektivne potrebe, pa će ta jedna vrećica više biti kap koja će preliti čašu i završiti na cesti. Životinje će učiniti svoje, a vjetar će dati samo finalni obol. Nije ni potrebno posebno isticati kako je zbog svega navedenog i cijena takvih posuda često viša od standardnih 120l. Einstein je znao reći: “Sve treba pojednostavniti koliko je god moguće, ali ne više od toga.“ Rješenje vidim u zajedničkim spremnicima velikog kapaciteta koji će uz odvojeno prikupljanje u nastanku ponuditi i rješenje za miješani komunalni otpad, kojeg će onda biti kudikamo manje.