Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Poljake toliko dojmila graševina da su joj naučili ispravno izgovoriti ime’

Autor: Poslovni.hr/Hina
25. studeni 2013. u 15:17
Podijeli članak —
Ilustracija; Photo: Robert Anic/PIXSELL

“Jako je puno skrivenog blaga u slavonskim vinskim podrumima i Poljaci jedva čekaju da ga otkriju”, rekao je Prange.

 Slavonski vinari, članovi udruge Graševina Croatica, uspješno su nastupili na tradicionalnom sajmu vina u organizaciji najpoznatijeg poljskog vinskog časopisa Wino Magazin, izvijestili su na današnjoj konferenciji za novinare i degustaciji vina članovi te udruge.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Glavni urednik Wino magazina Tomasz Prange kaže kako su posjetitelji sajma, održanog 8. i 9. studenoga u Varšavi, oduševljeni ponudom hrvatskih kontinentalnih vina i njihovim sljubljivanjem s poljskim delicijama. Posebno ih se, dodaje, dojmila graševina kojoj su, potaknuti njezinim sjajnim osobinama, vrlo brzo naučili ispravno izgovoriti ime.

 Slavonski vinari, članovi udruge Graševina Croatica, uspješno su nastupili na tradicionalnom sajmu vina u organizaciji najpoznatijeg poljskog vinskog časopisa Wino Magazin, izvijestili su na današnjoj konferenciji za novinare i degustaciji vina članovi te udruge.

Glavni urednik Wino magazina Tomasz Prange kaže kako su posjetitelji sajma, održanog 8. i 9. studenoga u Varšavi, oduševljeni ponudom hrvatskih kontinentalnih vina i njihovim sljubljivanjem s poljskim delicijama. Posebno ih se, dodaje, dojmila graševina kojoj su, potaknuti njezinim sjajnim osobinama, vrlo brzo naučili ispravno izgovoriti ime.

"Jako je puno skrivenog blaga u slavonskim vinskim podrumima i Poljaci jedva čekaju da ga otkriju", rekao je Prange.

Dodao je kako nažalost, 650 tisuća Poljaka koji godišnje posjećuju Hrvatsku, nema pravu sliku o hrvatskim enogastronomskim uzdanicama, jer im se najčešće serviraju konfekcijska hrana i vino upitne kvalitete.

Kaže da je Poljska sa svojih 38 milijuna stanovnika respektabilno tržište na kojem raste interes za vino, koje sve više zauzima mjesto jakih alkoholnih pića – prosječna potrošnja po stanovniku od samo dvije litre vina 1980. godine sada je narasla na 12 litara i raste za litru-dvije na godinu.

Prange smatra da se hrvatski vinari mogu nadati uspjehu u Poljskoj, posebno ako nastupaju zajednički i organizirano.

Poljaci već skreću sa svojih uobičajenih baltičko-jadranskih sezonskih ruta i navraćaju u slavonske vinarije, kaže predsjednik udruge Graševina Croatica i poznati vinar Vlado Krauthaker, a Edi Maletić s Katedre za vinogradarstvo i vinarstvo zagrebačkog Agronomskog fakulteta, graševini kako hrvatskoj vinskoj perjanici dodaje malvaziju i plavac mali, kao najjače izvozne adute.

Među kontinentalnih hrvatskim vinarima i vinarijama koji su se predstavili u Poljskoj su Adžić, Vinarija Antunović, Galić, Iločki podrumi, Krauthaker, Misna vina, PP Orahovica, Vina Belje, Vina Kalazić Kronos, Vinarija Zdjelarević i Vino Buhač.

Uz graševinu, predstavili su sivi pinot, chardonnay, crni pinot, sauvignon, traminac, cabernet sauvignon i merlot.

Za sada, premda još uvijek u simboličnim količinama, vina u Poljsku izvoze Belje, vinarije Zdjelarević i Krauthaker, a odnedavno i vinarije Feravino i Erdutski vinogradi te neki istarski vinari.

Udruga proizvođača graševine Slavonije i Podunavlja Graševina Croatica osnovana je prije dvije godine s ciljem jedinstvene promocije vina sorte graševina i brendiranja Slavonije i Podunavlja kao vinske regije.

Autor: Poslovni.hr/Hina
25. studeni 2013. u 15:17
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close