Pliva, AquafilCRO i Photomath dobitnici Zlatnog ključa

Autor: Josipa Ban , 03. srpanj 2023. u 22:00
Konferencija Hrvatskih izvoznika i dodjela nagrada Zlatni ključ/Robert Anic/PIXSELL

Održana 18. konvencija Hrvatskih izvoznika, izabrani najbolji u 2022.

Pliva je dobitnik Zlatnog ključa za najboljeg velikog izvoznika u 2022. godini. Mihael Furjan, predsjednik Uprave Plive, najveće domaće farmaceutske kompanije te jedne od najvećih u regiji koja 90% prihoda ostvaruje na inozemnim tržištima, rekao je da je ponosan na nagradu jer je 2022. “s velikim rastom troškova bila izazovna godina”.

“Ova nagrada nam je obaveza da nastavimo s dokazivanjem da hrvatska poduzeća mogu biti pouzdan partner širom svijeta”, rekao je Furjan.

Klubu najboljih izvoznika, kao najbolji srednji izvoznik, pridružila se tvrtka AquafilCRO iz Oroslavja koja je lider u proizvodnji poliamida PA6, a 99% prihoda ostvaruje iz izvoza.

Baković

Izvoznici mladima mogu ponuditi upravo ono što oni traže – svijet i širi kontekst. Naši su mladi stručnjaci kao rakete te su spremni poletjeti visoko.

Najbolji obrtnik-izvoznik
Za najboljeg malog i srednje izvoznika nagrađen je Photomath, kompanija koja je ove godine prodana Googleu, dok je za najinovativnijeg izvoznika nagrađena Klimaoprema, poznati domaći proizvođač rješenja za ventilaciju i klimatizaciju.

Nagrada Zlatni ključ za najboljeg obrtnika izvoznika, koju Hrvatski izvoznici (HIZ) dodjeljuju već 16. godina u sklopu Konvencije Hrvatskih izvoznika, dodijeljena je Stjepanu Severu i njegovom obrtu Metalac – Sever.

Napraviti dobre rezultate u 2022. niti jednom izvozniku nije bilo lako jer su godini obilježili rast cijena energenata, inflacija… U takvim okolnostima lani smo ostvarili deficit na tekućem računu bilance plaćanja od 0,2% BDP – (izvoz je iznosio 41 milijardu eura, a uvoz 43 milijarde).

Izvoznici su, rekla je Marijana Ivanov, glavna ekonomistica HIZ-a s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, doprinjeli s 0,9% rastu domaćeg BDP-a koji je u 2022. iznosio 6,2%. Ivanov je upozorila da je struktura našeg izvoza i dalje loša, kao i naša kruta orijentacija na europsko tržište na koje odlazi 68% roba i usluga (najviše u Italiju, Sloveniju, Njemačku i Austriju).

U susjednu BiH i Srbiju odlazi 15-ak posto, a u cijelu Aziju tek 1,45%. Taj izvoz u Aziju, naime, trebali smo bi povećati, ističe se, a kako je rekao Davor Baković, predsjednik Hrvatskih izvoznika, čak 70% ovogodišnjeg rasta doći će iz Azije, pa o važnosti otvaranja i tog dijela svijeta ne treba govoriti.

Baković je istaknuo i da se ulazak u EU pozitivno odrazio na hrvatski izvoz, posebno roba, koji je danas triput veći nego što je bio 2012. Važno nam je, naravno, i tržište regije u koje izvozimo robe u vrijednosti od 5 milijardi eura. “No, cilj nam je da budemo još bolji”, istaknuo je Baković.

70

posto ovogodišnjeg rasta doći će iz Azije, najavljuje predsjednik Hrvatskih izvoznika

Četiri velika trenda
Biti bolji, doduše, neće biti lako jer su vremena izazovna, a predsjednik Hrvatskih izvoznika ističe da je kriza previše, ali su ujedno i prilike koje izvoznici itekako znaju iskoristiti jer im je u opisu posla da budu spremni i usredotočeni. A trenutačno su na djelu, kaže Baković, četiri velika svjetska trenda, ujedno i uzročnici svih kriza: Klimatske promjene, demografija, polarizacija, odnosno sve jači sukob SAD-a i Kine, te posljednji – nove tehnologije.

Uza sve izazove koji se izravno ili neizravno odražavaju i na Hrvatsku, imamo i vlastite, autentične probleme. To je, rekao je Baković, niska produktivnost, a u posljednje vrijeme i odlazak mladih ljudi, posebno visokokvalificirani. A upravo izvoznici, smatra Baković, mogu biti dio rješenja tog gorućeg problema.

“Izvoznici mladima mogu ponuditi upravo ono što oni traže – svijet i širi kontekst. Naši su mladi stručnjaci kao rakete te su spremni poletjeti visoko. Mi im to moramo ponuditi”, poručuje Baković.

Davor Filipović, ministar gospodarstva i održivog razvoja, izvoznicima je poručio da predstavljaju vitalan i dinamičan segment gospodarstva, a da Vlada čini sve da Hrvatska učini privlačnijom ulagačkom destinacijom. Kaže i da će u 2023. ukinuti više od 130 milijuna eura parafiskalnih nameta.

Potpisana je i Deklaracija Hrvatskih izvoznika, a u kojoj kažu da oporezivanje profita smanjuje investicijski potencijal poduzeća zbog čega je “primjereno oporezivati dobit uz umanjenje za ono što se reinvestira”. Također, pozivaju na definiranje nove industrijske strategije Hrvatske.

Komentirajte prvi

New Report

Close