Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Plavi dizel točit će se i 2013., no pod kojim uvjetima?

Autor: Agencija VLM
11. prosinac 2012. u 09:00
Podijeli članak —
Foto: Sanjin Strukćc/PIXSELL

Zbog obveza prema EU plavi dizel od sljedeće godine mora biti Euro V kvalitete, no Ina bi zbog toga mogla imati gubitke.

Unatoč neslužbenim najavama o ukidanju, plavi dizel u Hrvatskoj točit će se i sljedeće godine. To proizlazi iz prošlog tjedna objavljenog rješenja Ministarstva financija, na temelju kojeg bi posebno subvencionirano obojeno gorivo za poljoprivrednike i ribare trebalo biti na tržištu minimalno do kraja 2013. godine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ipak, od 1. siječnja sljedeće godine, na temelju obveza koje je Hrvatska preuzela u sklopu pridruživanja EU, svi derivati na domaćem tržištu moraju zadovoljavati Euro V kvalitetu. Od toga neće biti izuzet ni plavi dizel koji je dosad zadovoljavao nešto niže standarde. Ipak, prema važećem tarifnom sustavu, marža koju Ina ostvaruje na plavom dizelu manja je od marže na “normalnim” gorivima.

Unatoč neslužbenim najavama o ukidanju, plavi dizel u Hrvatskoj točit će se i sljedeće godine. To proizlazi iz prošlog tjedna objavljenog rješenja Ministarstva financija, na temelju kojeg bi posebno subvencionirano obojeno gorivo za poljoprivrednike i ribare trebalo biti na tržištu minimalno do kraja 2013. godine.

Ipak, od 1. siječnja sljedeće godine, na temelju obveza koje je Hrvatska preuzela u sklopu pridruživanja EU, svi derivati na domaćem tržištu moraju zadovoljavati Euro V kvalitetu. Od toga neće biti izuzet ni plavi dizel koji je dosad zadovoljavao nešto niže standarde. Ipak, prema važećem tarifnom sustavu, marža koju Ina ostvaruje na plavom dizelu manja je od marže na “normalnim” gorivima.

Prema tome, ne bude li promjene u tarifnom sustavu, Ina će se naći u situaciji da svoj euro V dizel prodaje uz nižu maržu nego inače, a pritom ima i znatno veće logističke troškove. Kako se zasad ne zna hoće li se mijenjati tarifni sustav i marža na plavi dizel prilagoditi budućoj većoj kvaliteti goriva. Ne dogodi li se to, mogla bi uslijediti pomalo bizarna ekonomska situacija da država Inu prisiljava na monopol u opskrbi plavog dizela, a kompanija to ne želi jer joj to stvara gubitke.

Autor: Agencija VLM
11. prosinac 2012. u 09:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close