Na bolničkom šalteru nerijetko nam kažu: “Ovo nije dobra uputnica, morat ćete mi donijeti drugu” ili inzistiraju na papirnatoj uputnici iako je skenirana vidljiva iz e-narudžbe, piše Večernji list.
– Naručila sam se prije godinu dana i u zakazanom terminu tražili su papirnatu uputnicu. Očekivati je da će e-uputnica biti dovoljna – opisuje pacijentica svoje nedavno iskustvo s dermatologije na Šalati. Obiteljski liječnici svjedoče da se s takvim situacijama susreću svakodnevno.
– Svaka bolnica ima svoja interna pravila za koja mi ne znamo. Recimo, ako pacijent ide na preoperativni zahvat za koji treba izvaditi krv, odrediti krvnu grupu i faktore zgrušavanja, u Zavodu za transfuziju za sve to dovoljna je jedna uputnica, ali na Svetom Duhu ili u Vinogradskoj imaju po dva različita laboratorija pa u jednom određuju krvnu grupu i za to treba jedna uputnica, a u drugom faktor zgrušavanja i tamo traže drugu – opisuje obiteljska liječnica dr. Ines Balint. Za pacijenta sa šećernom bolešću s nekih oftalmoloških odjela traže dvije uputnice ako mu treba pogledati pozadinu oka a on pritom ima i mrenu. Najdrastičniji je primjer je kad obiteljski liječnik šalje pacijenta npr. na punkciju nekog čvora. Jedna uputnica trebala bi vrijediti i za uslugu punkcije i za uslugu analize te punkcije, ali neke bolnice traže dvije uputnice. Najčešće vraćaju pacijente ili pak obave punkciju, ali traže od pacijenta da kod preuzimanja nalaza donese još jednu uputnicu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu