’Otvorili smo iz Hrvatske 80 ruta i 180 izravnih radnih mjesta. Sve bez eura državne pomoći’

Autor: Darko Bičak , 28. siječanj 2022. u 07:23
David O’Brien, CEO za Lauda i Malta Air/ CLAUDIA GRECO/AGF

Za ljetni red letenja iz Zagreba najavljeno 27 ruta, 13 više nego 2021., za 18 zemalja s više od 70 letova tjedno.

Iako je zbog pandemije Covida-19 došlo do promjena i privremenih redukcija nekih ruta, Ryanair je gotovo u potpunosti ispunio svoja očekivanja od prošlogodišnjeg otvaranja Zagreba kao svoje nove destinacije i baze.

To je za Poslovni dnevnik potvrdio David O’Brien, koji je u grupi Ryanair glavni izvršni direktor (CEO) za Lauda i Malta Air – upravo zrakoplove pod tim brendom je Ryanair i stacionirao u Zagrebu.

“Zagreb je metropola od milijun stanovnika sa svojom okolicom, a još toliko ljudi mu gravitira te temeljem našeg bogatog iskustva mogu sa sigurnošću reći da je brojka od planiranih 3,5 milijuna putnika godišnje sasvim konzervativna procjena stanja. Vjerojatno će u narednom razdoblju to i dodatno rasti”, kazao nam je O’Brien koji je jučer došao u posjet Zagrebu te najavio nove linije i tri bazirana zrakoplova.

Dugo su promatrali
Dodaje da im je hrvatski glavni grad već dugo bio u fokusu te da je sretan što su napokon uspjeli ovdje otvoriti, ne samo rutu, nego i bazu.

“Zagreb smo dugo promatrali kao Lufthansino dvorište jer je činjenica da, iako postoje i drugi prijevoznici, da zapravo morate koristiti Lufthansu i njezine partnere da bi išli bilo gdje u Europi. Ryanair to želi promijeniti i biti kvalitetna konkurencija koja će Hrvatima i putnicima koji dolaze u Zagreb dati puno kvalitetniju i jeftiniju uslugu”, navodi O’Brien.

Dodaje da je Ryanair u Hrvatsku došao na velika vrata i da trenutačno ima za ovu godinu šest ruta prema našoj zemlji – Zagreb, Zadar, Rijeka, Pula, Split, Dubrovnik, od čega u Zagrebu i Zadru ima i baze na kojima drži tri zrakoplova.

“Otvorili smo više od 80 ruta iz Hrvatske i otvorili 180 izravnih radnih mjesta. Radi se o ukupnoj investiciji od 600 milijuna dolara Ryanaira u Hrvatsku, a sve to bez i jednog eura ikakvih državnih subvencija Vlade, a za razliku od 12 milijuna eura koliko godišnje dobiva Croatia Airlines”, pojašnjava CEO Ryanaira.

Dodaje da se Zagreb kao zrakoplovna destinacija razlikuje od pet ostalih u Hrvatskoj jer se radi o glavnom gradu, a što je model koji za zračne prijevoznike znači da ima cjelogodišnji interes za putovanja, a isto tako i da se radi o kratkim putovanjima od nekoliko dana.

Za samu bazu Zagreb ističe da se radi o investiciji od 300 milijuna dolara, s obzirom na to da su ili će bazirati tri zrakoplova od kojih je svaki vrijedan oko 100 milijuna dolara. Radi se, kaže, o 27 ruta, što je 13 više nego 2021., koje će Zagreb povezati s 18 zemalja Europe na više od 70 letova tjedno.

“Poslujemo tijekom čitave pandemije Covida-19 i popunjenost zrakoplova nam je solidna, preko 85 posto. No, pojava omikron soja virusa je doveo do određenih poremećaja – Francuska i Njemačka su zabranile dolazak iz Ujedinjenog Kraljevstva, Maroko je zabranio dolazak i brojnih europskih zemalja, a i mnoge druge zemlje Europe su uvele vlastite restriktivne mjere za putovanja.

Zbog toga smo morali privremeno smanjiti broj letova za 30-ak posto, a na kojem tragu su i redukcije letova vezanih uz Zagreb, no već od ožujka očekujemo oporavak i da bi ljeto 2022. trebalo dostići 100 milijuna putnika.”, kaže nam David O’Brien.

Velika prednost
Kao veliku prednost Ryanaira u odnosu na druge operatere u Europi, a što im je u konačnici donijelo i titulu lidera po broju prevezenih putnika – 152 milijuna u 2019., ističe kvalitetne, nove i ekološke zrakoplove, prije svega Boeing 737 Gamechangers te cjenovnu politiku.

Tako kao primjer navodi da je prosječna cijena zrakoplovne karte u Ryanairu 37 eura, a prosjek kod konkurencije 136 eura ili čak 263% više.

Komentirajte prvi

New Report

Close