Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Otvorene prijave za četvrto izdanje SME EnterPRIZE natječaja u održivosti u Hrvatskoj

Autor: Poslovni dnevnik
07. svibanj 2025. u 14:40
Podijeli članak —
Press photo

Prijave su otvorene za klijente Generali osiguranja, klijente Privredne banke Zagreb, članove udruge Glas Poduzetnika, članove Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, članove Talijansko hrvatske gospodarske komore i članove Women in Adria.

Generali osiguranje pokrenulo je četvrto izdanje natječaja u održivosti SME EnterPRIZE za mala i srednja poduzeća (MSP) s ciljem promoviranja usvajanja održivih poslovnih modela. Prijave na natječaj izvršavaju se putem namijenjenog obrasca na web stranici https://www.generali.hr/sme-enterprize i traju od 5. svibnja do 31. srpnja 2025. godine.

Na natječaj se mogu prijaviti MSP-ovi: klijenti Generali osiguranja, klijenti Privredne banke Zagreb, članovi udruge Glas Poduzetnika, članovi Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, članovi Talijansko hrvatske gospodarske komore i članovi Women in Adria. Oni će svojim primjerima održivog poslovanja konkurirati u dvije kategorije: zajednica i okoliš.

  • Zajednica: Mala i srednja poduzeća koja poboljšavaju dobrobit zaposlenika i njihovih obitelji te ostvaruju pozitivan utjecaj na zajednicu i teritoriji na kojem djeluju (npr., doprinose organizacijama ili projektima zajednice, potiču volontiranje zaposlenika, zapošljavanje/osnaživanje osoba u nepovoljnom položaju i sl.).
  • Okoliš: Mala i srednja poduzeća koja imaju pozitivan utjecaj na okoliš (npr., smanjenje potrošnje energije, recikliranje i obnavljanje sirovina, prakse kružnog gospodarstva, razvoj tehnologija koje štede energiju, smanjenja emisija CO2, izbjegavanje nepotrebnog bacanja hrane, usvajanja novih poljoprivrednih praksi s naglaskom na bolju zaštitu tla i biološke raznolikosti i sl.).

Sudionicima natječaja pruža se mogućnost osvajanja vrijednih nagrada kojima ih nagrađuje Generali:

  • Za prvo mjesto u svakoj pojedinoj kategoriji nagradnog natječaja pobjedniku pripada novčana nagrada u iznosu od 4.000,00 EUR bruto i godišnja Digital only pretplata za Bloomberg Adria u iznosu 130 EUR bruto;
  • Za drugo mjesto u svakoj pojedinoj kategoriji nagradnog natječaja poduzeću koje je osvojilo drugo mjesto pripada nagrada – poslovni paket godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode do 2.000 EUR bruto ili ekvivalentna nagrada u vidu drugog osiguranja do visine osvojenog iznosa ili isplate novčanog iznosa, sve u dogovoru s Organizatorom te godišnja Digital only pretplata za Bloomberg Adria u iznosu 130 EUR bruto;
  • UKUPNI POBJEDNIK NATJEČAJA – Najbolje održiva poduzetnička praksa u Hrvatskoj: nagradni oglašivački paket na Bloomberg Adria platformama u iznosu 6.250 EUR bruto i sudjelovanje na međunarodnom događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu u ožujku 2026. godine.

Predsjednik Uprave Generali osiguranja Mario Carini izjavio je: „Inicijativa SME EnterPRIZE pokazuje Generalijevu predanost poticanju kulture održivosti među europskim MSP-ovima, prepoznajući one s izvanrednim utjecajem na okoliš i zajednicu. Na ovom putovanju udruženi smo s partnerima poput Privredne banke Zagreb, udruge Glas poduzetnika, Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, Talijansko-hrvatske gospodarske komore i mreže Women in Adria. Naš cilj je inspirirati poduzetnike isticanjem održivih poslovnih praksi i dosad smo među gotovo 500 tvrtki koje su sudjelovale u natječaju otkrili mnoge iznimne primjere. SME EnterPRIZE je izvrsna prilika za MSP-ove, koja im uz atraktivni fond nagrada pruža mogućnost predstavljanja svog poslovnog projekta i na međunarodnoj razini.“

O SME EnterPRIZE

SME EnterPRIZE je vodeća inicijativa Generali Grupacije za promicanje održivosti među europskim malim i srednjim poduzećima (MSP) i podršku u integraciji održivih praksi u njihovo poslovanje.  Stoga je Generali, jedna od najvećih integriranih grupacija za osiguranje i upravljanje imovinom u svijetu, i ove godine u potrazi za „Herojima održivosti” – najodrživijim MSP-ovima u 10 europskih zemalja: u Austriji, Hrvatskoj, Češkoj, Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Italiji, Portugalu, Sloveniji i Španjolskoj.

Generali je predan pružanju vidljivosti uspješnim pričama o održivosti, promicanju usvajanja održivih poslovnih modela i poticanju javne rasprave o toj temi, posebno o važnosti odgovarajućih politika EU-a za olakšavanje usvajanja održivih poslovnih modela. Kako bi podržao ove ciljeve, Generali je po četvrti puta, u suradnji sa SDA Bocconi – School of Management Sustainability Lab, objavio Bijelu knjigu “Poticanje održivosti među malim i srednjim poduzećima”. Bijela knjiga, predstavlja kontinuiranu analizu najnovijeg stanja održive tranzicije europskih MSP-ova. Na temelju pet godina kontinuiranog istraživanja, ovo izvješće nudi nove uvide u to kako europski MSP-ovi upravljaju svojom tranzicijom prema održivijim poslovnim praksama. Ovo najnovije izdanje sadrži prošireni fokus na otpornost na klimatske promjene i upravljanje rizicima, kao i širi opseg analize koji uključuje deset europskih zemalja, u kojima se provodi inicijativa SME EnterPRIZE.

Generali za mala i srednja poduzeća

Za Generali je podrška otpornosti malih i srednjih poduzeća protiv klimatskih rizika ključno područje s obzirom na važnu ulogu malih i srednjih poduzeća za stabilnost globalne ekonomije i financijskog sustava. Kao odgovorni osiguravatelj, oslanjajući se na iskustvo iz prethodnog strateškog ciklusa i posvećene aktivnosti provedene od 2024., novi strateški plan “Lifetime Partner 27: Poticanje izvrsnosti” će ojačati napore Generalija za jačanje ponude vrijednosti za prilagodbu klimatskim promjenama. To će se postići korištenjem stručnosti nekoliko tržišta posebno pogođenih klimatskim problemima, kao i povećanjem znanja o potrebama malih i srednjih poduzeća u vezi s klimatskim i drugim novim rizicima kroz posvećene istraživačke aktivnosti.

Heroj održivost u Hrvatskoj za 2024. godinu

U prošlogodišnjem izdanju natječaja, u Hrvatskoj je titulu “Heroja održivosti” ponijela tvrtka Hrvatski kišobran, proizvođač kišobrana s jakom predanošću uključivanju i društvenoj odgovornosti koji aktivno integrira osobe s invaliditetom kao zaposlenike. Generalijev natječaj pružio je Hrvatskom kišobranu priliku da svoje poslovanje i postignuća predstavi i na prestižnom finalu Generali SME EnterPRIZE natječaja u Bruxellesu u ožujku ove godine, gdje su dobili priznanje za održivo poslovanje čime su, na europskoj pozornici, pokazali svoja iznimna postignuća.

Heroji održivosti predstavljeni su na http://www.sme-enterprize.com/.

O Generaliju

Generali osiguranje d.d. dio je Generali Grupacije – jedne od najvećih integriranih grupacija za osiguranje i upravljanje imovinom u svijetu. Osnovan 1831. godine, Generali je prisutan u 50 zemalja svijeta, s ukupnim premijskim prihodom od 95,2 milijarde eura i 863 milijarde eura imovine pod upravljanjem (AUM) u 2024. godini. S oko 87.000 zaposlenika koji uslužuju 71 milijun klijenata širom svijeta, Grupacija ima liderski položaj u Europi i sve veću prisutnost u Aziji i Latinskoj Americi. U središtu strategije Generalija njegova je predanost biti Lifetime – cjeloživotni partner svojim klijentima, što postiže svojim inovativnim i personaliziranim rješenjima, vrhunskim korisničkim iskustvom i sposobnostima digitalizirane globalne distribucije. Grupa je u potpunosti ugradila održivost u sve strateške izbore, s ciljem stvaranja vrijednosti za sve dionike, istovremeno izgrađujući pravednije i otpornije društvo. Fokusirajući se na mala i srednja poduzeća kao temelj europskog gospodarstva i jedan od glavnih pokretača održive tranzicije, Generali je pokrenuo SME EnterPRIZE. Ova strateška inicijativa promiče zelenije i više uključivo gospodarstvo u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU, kao i kulturu održivosti među europskim MSP-ovima. Generali je aktivan i u zajednicama kroz fondaciju The Human Safety Net s idejom da zajednice u kojima „ljudi koji pomažu ljudima“ mogu dovesti do održivih promjena. U Hrvatskoj, THSN surađuje s Centrom za podršku roditeljstvu „Rastimo zajedno” radi podrške roditeljima i djeci izloženima zahtjevnijim životnim okolnostima koje otežavaju razvoj njihove djece, obuhvaćajući dosad više od 17.000 roditelja i djece, uz aktivan volonterski angažman zaposlenika i potporu za što veću dostupnost programa podrške.

Autor: Poslovni dnevnik
07. svibanj 2025. u 14:40
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close