Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Otišao Komadina, resor mora srediti zagorski župan

Autor: Saša Paparella,VLM; Gordana Grgas
04. travanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Prema planovima Vlade, resor Ministarstva prometa i infrastrukture treba iznijeti čak 810 mil. eura teške investicije u ovoj godini

Zdravlje je jedini razlog zbog kojeg je dao ostavku i nema drugog razloga, ni Žuta Lokva ni bilo što drugo”, rekao je jučer premijer Zoran Milanović, obrazlažući na konferenciji za novinare odlazak Zlatka Komadine s ministarskog mjesta. Premijer je time htio poručiti da prvi ministar iz njegove Vlade ne odlazi zbog nesuglasica ili brkanja prioriteta, iako smo svjedočili tome da je prošlog tjedna Komadina najavio gradnju autoceste Rijeka-Žuta Lokva, a Milanović to ubrzo demantirao.Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture podnio je ostavku na dužnost nakon 100 dana u Vladi, a za novog ministra će Milanović predložiti Sinišu Hajdaša Dončića, sadašnjeg zagorskog župana.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Dok to ne prođe saborsku proceduru, ministarstvo će voditi Komadinin zamjenik Zdenko Antešić. Inače, to ministarstvo i javna poduzeća koja su mu resoru bi, prema planovima koje je iznio prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, trebalo iznijeti do čak 810 milijuna eura teške investicije u ovoj godini, od 1,8 milijardi eura koje su ukupno planirane vezano uz javni sektor. Samo na HAC otpada oko 240 milijuna eura, a na HŽ 170 milijuna eura. Komadina je o odluci obavijestio premijera u utorak. Uputio mu je pismo u kojem stoji: “Usprkos mojoj želji da kao član Vlade doprinesem reformama, posebno u sektoru prometa i infrastrukture, nažalost zdravstvena situacija mi to ne omogućava. Odluka je bila teška, ali preporuke liječnika jednostavno više ne mogu ignorirati.” U kratkom ministarskom stažu imao je nekoliko gafova, primjerice kad je rekao da treba otpustiti 5000 radnika HŽ-a, što je kasnije porekao. Opća je, iako neslužbena ocjena, da je nesnalaženje u zahtjevnom ministarstvu utjecalo na njegovo zdravstveno stanje. Sredinom veljače bio je hospitaliziran, na posao se vratio nakon mjesec dana i sada odustao od ministarske karijere. Deset godina je bio župan primorsko-goranski, a kako bi bez reizbora mogao ući u Vladu, vladajuća je saborska većina promijenila zakon.

Zdravlje je jedini razlog zbog kojeg je dao ostavku i nema drugog razloga, ni Žuta Lokva ni bilo što drugo”, rekao je jučer premijer Zoran Milanović, obrazlažući na konferenciji za novinare odlazak Zlatka Komadine s ministarskog mjesta. Premijer je time htio poručiti da prvi ministar iz njegove Vlade ne odlazi zbog nesuglasica ili brkanja prioriteta, iako smo svjedočili tome da je prošlog tjedna Komadina najavio gradnju autoceste Rijeka-Žuta Lokva, a Milanović to ubrzo demantirao.Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture podnio je ostavku na dužnost nakon 100 dana u Vladi, a za novog ministra će Milanović predložiti Sinišu Hajdaša Dončića, sadašnjeg zagorskog župana.

Dok to ne prođe saborsku proceduru, ministarstvo će voditi Komadinin zamjenik Zdenko Antešić. Inače, to ministarstvo i javna poduzeća koja su mu resoru bi, prema planovima koje je iznio prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, trebalo iznijeti do čak 810 milijuna eura teške investicije u ovoj godini, od 1,8 milijardi eura koje su ukupno planirane vezano uz javni sektor. Samo na HAC otpada oko 240 milijuna eura, a na HŽ 170 milijuna eura. Komadina je o odluci obavijestio premijera u utorak. Uputio mu je pismo u kojem stoji: “Usprkos mojoj želji da kao član Vlade doprinesem reformama, posebno u sektoru prometa i infrastrukture, nažalost zdravstvena situacija mi to ne omogućava. Odluka je bila teška, ali preporuke liječnika jednostavno više ne mogu ignorirati.” U kratkom ministarskom stažu imao je nekoliko gafova, primjerice kad je rekao da treba otpustiti 5000 radnika HŽ-a, što je kasnije porekao. Opća je, iako neslužbena ocjena, da je nesnalaženje u zahtjevnom ministarstvu utjecalo na njegovo zdravstveno stanje. Sredinom veljače bio je hospitaliziran, na posao se vratio nakon mjesec dana i sada odustao od ministarske karijere. Deset godina je bio župan primorsko-goranski, a kako bi bez reizbora mogao ući u Vladu, vladajuća je saborska većina promijenila zakon.

5 zadataka za ministra

1. Naučiti što više o resoru koji preuzima da se ne bi se ponovilo da, kao prethodnik, nespreman postane ministar
2. Čišćenje: Ministarstvo i resor koji će preuzeti treba počistiti od starih kadrova i uvesti red u ministarstvu

3. Kadroviranje – Ne smije dopustiti da mu kadrovsku politiku vode drugi članovi Vlade poput Slavka Linića i Radimira Čačića

4. Projekti – mora odrediti koji su prioriteti, navesti projekte koji su izvedivi i koje je moguće financirati

5. Autoceste – riještii problem ugovora od nekoliko milijardi kuna koji su potpisani, a ne mogu se realizirati jer nije osiguran novac.

Autor: Saša Paparella,VLM; Gordana Grgas
04. travanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentari (2)
Pogledajte sve

ahmad-pojma nemaš, kao i većina hrvata koji se “bave” politikom a da nemaju osnovna saznanja o tome što se doista događa;svi zaposleni u ministarstvu znaju da je komadina od prvog dana bio očito nesposoban za posao ministra, on se jednostavo gubio u tim poslovima, psihički je bio rastrojen i nije znao ni htio preuzimati odgovornost, zato je napravio nekoliko krucijalnih grešaka u koje spada i poptuno nezakonito smjenjivanje direktora hac-a, uostalom sam komadina dao je opasnu izjvau da je “sve bilo formalno-pravno u redu ali da bi ona napravio drugačije” čime se kao ministarv stavio iznad zakona a što je katastrofa, srećom, mada kasno, ipak je sada maknut, ali je nanio veliku štetu sdp-u
dionica rijeka žuta lokva nema uopće studiju isplativosti pa je neozbiljno raspravljeti o gradnji iste, pogovoto u ovo doba kad nam država pleše po rubu bankrota

Konačno možemo odahnuti … I premijer se oglasio i to s gnusnom laži. U redu, ministar Komadina je uistinu mogao i može biti bolestan, ali smijenjen je zato što se nije htio povinovati Kerempatku Liniću. Dok drugi iz proračuna dobivaju i za neplanirane i neprofitabilne investicije ova dionica ceste bila bi itekako profitabilna. Međutim još gore je bilo što je ministar htio razriješiti Kerempatkove pokeraše iz HAC-a, a nisu mu dali niti da izabere direktora HŽ-a nego su mu ga htjeli nametnuti. Čak je premijer postao i stručnjak za željeznice iako mi kolege kažu da taj predmet nisu imali na pravnom fakultetu, pa je ministru uzeo i projekt nizinske pruge Zagreb – Rijeka.
A novi ministar? Čuli ste sve na Dnevniku Nove TV. Takve pljuvaonice po jednom čovjeku dugo nije bilo. Nijedna lijepa riječ od ljudi iz njegovog kraja. Po gardu sliči na Jandrokovića, a to mu nije kompliment. Mislim da će ga ovaj resor stajati glave. Sad vidim da se zapravo ništa nije promijenilo. Dobri ljudi ne mogu prosperirati u nijednoj stranci. Ministre Komadina želim Vam sve najbolje!

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close