Negdje oko tisuću stranih radnika, koji su s hrvatskim turističkim kompanijama u proteklom razdoblju dogovorili sezonski rad, trenutno čeka da Vlada odobri dodatne kvote za uvoz radnika, jer se ispostavilo da interes domaće radne snage nije tako snažan kako se ranije mislilo. Dok Vlada oklijeva s odlukom o povećanju kvota dok se ne iscrpe domaća radna snaga s Burze, poslodavci upozoravaju da je ugrožena sezona. Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma u kratkom razgovoru za Poslovni.hr potvrdio je da sektor trenutno nema vremena za analize i razgovore, jer im štoperica otkucava u satima.
Kakvo je stanje na terenu, tko ima najviše problema zbog nedostatka radnika?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.svima se mora omogućiti da kupe zemljište za 900k i prodaju za 20miliona
i ljudi će ostati
povrh svega ih ubaciti u neku državnu službu da nariču kako nema radnika da rade
Najveći problem stvaraju osobe koje vode hotele. Trenutno radim u dva hotela u Zagrebu i evo nekoliko napomena:
-do određene pozicije se dolazi poznanstvom ili preko 🍆🍑
-nitko nikad ne zahvali ljudima u operativi na današnjem danu, na dobro obavljenom poslu, a da ne pričam da se nikad ne nagrađuju ljudi
-zaposlenici godine budu proglašeni po sistemu “vi mi se najviše sviđate”
-osoblje koje odlazi(u proteklih 9 mjeseci vidio sam više novog kadra nego gostiju) nitko ni ne pita zašto odlaze, što je to što bi se moglo promijeniti da oni ostanu
-nadređeni više provode vremena pušeći nego radeći
Imam toliko opasaka vezano uz posao da ne bi ovdje ni stalo. Nažalost je više negativnih stvari nego pozitivnih. Također želim nadodati da svi stranci, to jest korisnici radne vize, dolaze raditi na Jadran samo kako bi mogli poslije sezone otići u Austriju na zimsku sezonu.
Ono što je potrebno napraviti je sljedeće:
-zaposliti osoblje koje voli svoj posao
-provoditi stalnu edukaciju
-voditi ljude primjerom
-nagrađivati osoblje za izniman uspjeh
-shvatiti da turistički sektor reflektira cjelokupnu naciju, te da operativno osoblje predstavlja kompaniju
normalno da vam naši ne žele raditi jer ih iskorištavate i to čak prema radnicima koje dovodite izvana u mjesto rada! …tako npr. radnik kojega dovedu izvana dobije plaćen smještaj, dobije 2-3 obroka na dan + plaću, a domaći radnik dobije u pravili 1 obrok ili niti to + plaću što znači da je u startu lošije plaćen od nekog radnika iz bosne ili srbije koji dođe na jadran!!!
Nije ovo Amerika nego Europa.
Uključite se u raspravu