Opet prosvjedovali radnici splitske Trajektne luke

Autor: Poslovni.hr/Hina , 03. studeni 2014. u 17:12
Photo: Ivana Ivanovic/PIXSELL

Dvadesetak radnika Trajektne luke Split u ponedjeljak poslijepodne je na petnaestak minuta blokiralo ulaz u trajekt Tin Ujević koji prometuje prema otoku Hvaru, a s rampe trajekta su ih odvukli policajci.

Dvadesetak radnika Trajektne luke Split u ponedjeljak poslijepodne je na petnaestak minuta blokiralo ulaz u trajekt Tin Ujević koji prometuje prema otoku Hvaru, a s rampe trajekta su ih odvukli policajci.

Sindikalni povjerenik Duško Dadić je okupljenim policajcima rekao kako se oni neće sami maknuti jer stoje na lučkom području koje je njihovo radno mjesto. Tražio je da se o svemu očituje resorni ministar i premijer predloživši da zajedno sjednu za stol.

Imamo pravo na štrajk, a ako nas policija želi maknuti silom, vezat ćemo se lancima i nećemo dopustiti da nas se na takav način odvede, poručio je Dadić policiji, nakon čega se nekoliko radnika vezalo lancima za ogradu.

Policijsko upozorenje prosvjednicima da onemogućavaju normalno odvijanje prometa i poziv da se maknu radnici su ignorirali, pa ih je nekoliko policajaca sve odvuklo s rampe.

Direktor Trajektne luke Split d.d. Toni Medvidović rekao je novinarima kako se premijer Zoran Milanović poziva na poštenje i moralnost svojih ministara, a da su radnici Trajektne luke nažalost prisiljeni svoja prava tražiti na ulici jer s njima nitko ne želi razgovarati.

"Do sada smo poslali puno poziva i Vladi i raznim ministrima, ali nam se nitko nije očitovao. Molim ih ovim putem, ne želeći probleme rješavati na ulici, da nam daju termin i da razgovaramo. Želimo se suočiti s istinom, papirima i činjenicama. Ovo se može riješiti u pet minuta, no izgleda da nekome iz Vlade i ministarstava nije u interesu da riješimo problem Trajektne luke Split", kazao je direktor Medvidović dodavši kako radnike više ne može zaustaviti jer znaju da su u pravu.

Radnici u zadnjih mjesec dana već nekoliko puta prosvjeduju kako bi ukazali da se ne slažu s tim što "nemaju tarife ukrcaja i iskrcaja putnika, dok su tarife priveza daleko niže nego u drugim lukama na Jadranu".

Prema njihovoj tvrdnji cijena za sve operacije u gradskoj luci Split iznosi 400 kuna po brodu, dok je u Dubrovniku ta cijena 1500 kuna, a u Rijeci 1400 kuna, a nadležno Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture pak tvrdi da zahtjevi privatne tvrtke Trajektna luka Split d.d. nisu utemeljeni na činjenicama te da su tarife u drugim lukama slične.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Umjesto komentara Istina (2)
Lučka Uprava Split je donošenjem nezakonitih odluka o Tarifi lučkih naknada i usluga dana:
• 25. travnja 2003.g. donijela Odluku o tarifi lučkih naknada a da to uopće nije imala zakonsko pravo
• 1. veljače 2005.g. donijela Odluku o tarifi lučkih naknada u kojima je nezakonito smanjila naknade za pružene lučke usluge za više od 75%, nezakonito spojila dvije lučke djelatnosti u jednu (privez i odvez brodova sa ukrcajem putnika i vozila), čime je onemogućila naplatu naknade za pruženu lučku uslugu ukrcaja i iskrcaja putnika i vozila te na taj način prouzročila svjesnu i namjernu materijalnu štetu.
Trajektna luka Split d.d. u skladu sa Zakonom o pomorskom dobru i morskim lukama (NN 158/03) donijela slijedeće Odluke o Tarifama lučkih naknada i usluga na temelju kojega ovlaštena naplaćivati pružene usluge u luci:
• 31. siječnja 2005. godine, te je obavijestila sve brodare (korisnike usluga) o tome. Lučka uprava Split po objavljivanju ove Odluke dostavlja dopise svim brodarima da ne trebaju plaćati za dobivene usluge po tim Tarifama, nego samo po Tarifama Lučke uprave Split koje su donesene na nezakoniti način, jer ih Lučka uprava Split uopće po navedenom Zakonu nije ni mogla donijeti
• 3. lipnja 2008. godine, ponovo donosimo u skladu sa zakonom Tarife lučkih usluga i Lučka uprava Split ponovo obavještava brodare da ne trebaju plaćati račune za dobivene usluge po tarifama koje su donesene u skladu sa zakonom.
• 1. prosinca 2010. godine, brodari nam odbijaju platiti račune za dobivene usluge i pozivaju se na nezakonite Odluke Lučke uprave Split.
Višegodišnje nezakonito postupanje Lučke uprave Split, potpomognuto Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture, ima samo jedan cilj i objašnjenje, a to je osobna korist odgovornih osoba Lučke uprave Split, što je rezultiralo reketom i ucjenom preko svih instanci, za što bržim ekonomskim uništenjem poduzeća Trajektna luka Split d.d.
Ovdje treba dodati i radnje prof. pomorskog prava Dragan Bolanča koji se svojim utjecajem kod pravosudnih tijela, odnosno hrvatskih sudova, stavio u službu lobiranja za donošenje protuzakonitih presuda protiv poduzeća Trajektna luka Split d.d.

Umjesto komentara Istina (1)
Navodimo u skraćenom opisu kronologiju (promemoriju) nezakonitog postupanja Lučke uprave Split (LUS), kao državne ustanove, nad poduzećem Trajektna luka Split d.d. Split (TLS).

Kada je LUS preuzimala na upravljanje imovinu i novac (1998) nije bili nikakvih problema, a kada je trebala odobriti Prvenstvenu koncesijuTLS (2000) po Zakonu to nije napravila. Na Zahtjev o dodjeli prvenstvene koncesije podnesen 17.01.2000., Lučka uprava Split nije odgovorila do ožujka 2003., da bi 25. travnja 2003. donijela NEZAKONITU Odluku o prvenstvenoj koncesiji i Odluku o tarifi lučkih naknada za usluge koje pruža TLS . Cilj je ograničavanje TLS u konzumiranju Zakonom stečenih prava, kako bi odustala od pojedinih prava i omogućila LUS da ih dade u koncesiju kao djelatnosti za koje nema gospodarskog interesa, dakle po povlaštenim uvjetima onima koji nemaju na to stečeno pravo (sebi i svojima).
Institut Prvenstvene koncesije je zakonski definiran da bi se obeštetilo društvena poduzeća koja su u svojim bilancama imala lučku infrastrukturu i suprastrukturu, koju su predali na upravljanje Lučkim upravama kao državnim ustanovama, a za uzvrat trebali dobiti prvenstvenu koncesiju na 12. godina sa svim pravima koja su imali do osnivanje Lučke uprave.
Čl.59 stavak 5. Zakon o morskim lukama (NN 108/95)
„Do osnivanja lučke uprave objektima infrastrukture i suprastrukture na lučkom području upravlja društveno poduzeće luka i ima ih pravo koristiti do dobivanja prvenstvene koncesije, a prema dobivenim ovlastima do stupanja na snagu ovoga Zakona“.
Odluku o prvenstvenoj koncesiji i Odluku o tarifi lučkih naknada za usluge koje pruža TLS su čista ODMAZDA , jer joj kao prvenstvenom koncesionaru koji ima stečeno pravo na obeštećenje, nije omogućeno:

1 -korištenje cijelog lučkog područje na kojemu obavlja lučke djelatnosti na koje ima stečeno pravo Zakonom o morskim lukama
2 -korištenje objekata lučke suprastrukture (zgrada PPT-pomorsko putničkog terminala) koje je gradila TLS vlastitim sredstvima
3 –pružanje svih lučkih usluga na koje TLS ima pravo kao lučko poduzeće prema Zakonu o morskim lukama, što je razvidno iz registracije pravnog prednika TLS, koji je jedini imao takvo ovlaštenje
4- konzumiranje stečenih prava na Tarife i Lučke uzance, jer po istom Zakonu sva ta prava TLS ima pravo koristiti do dodjele prvenstvene koncesije, a po ovlastima koje je imala prije stupanja na snagu Zakona o morskim lukama
5-sudjelovanje u radu Upravnog vijeća Lučke uprave Split

New Report

Close