Online komunikacija s gostima puno češća i brža, zahtjeve im ispunjavaju i AI alati

Autor: Lucija Špiljak , 11. svibanj 2021. u 22:00
Mladen Knežević, direktor prodaje i marketinga Aminess hotela i kampova

Alati s gostima ‘razgovaraju’ s određenom autonomijom, u sklopu prodaje sami kreiraju ponude i odgovaraju na upite.

U prvoj polovici 2020. Aminess je proširio poslovanje na otok Krk preuzimanjem upravljanja nad turističkim poduzećem Hoteli Njivice. Usto su Aminess hoteli i kampovi u studenom zaključili i ugovor o preuzimanju HTP Korčula i HTP Orebić.

Pod brendom Aminess hoteli i kampovi sad je 12 hotela, četiri kampa s više od 450 mobilnih kućica, 92 apartmana i naselje od 80 vila, ukupno 4850 smještajnih jedinica za prijem više od 12.500 gostiju dnevno. Usto su jučer objavili kako je kompanija za zaposlenike u Korčuli, Orebiću, Njivicama i Novigradu organizirala dobrotvorno cijepljenje protiv bolesti Covid-19 kako bi osigurali svoje zaposlenike, a gostima omogućili bezbrižan i siguran odmor.

U ovoj godini Aminess nastavlja s modernizacijom poslovanja i digitalizacijom u hotelijerstvu, a što to znači i obuhvaća za Poslovni dnevnik otkrio je Mladen Knežević, direktor prodaje i marketinga Aminess hotela i kampova.

Turizam je lani bio jedan od najpogođenijih sektora. Kako je pandemija utjecala na Aminess?

Pandemija je značajno utjecala na turizam i stvorila mnoge izazove, a samim time i prilike koje nam mogu omogućiti da napredujemo i pokrenemo se u smjeru turizma kao održive, cjelogodišnje industrije. Od početka pandemije fokus smo usmjerili na zaštitu radnih mjesta, dok smo gostima pripremili prilagođene ponude i osigurali siguran boravak u našim objektima kroz Aminess Clean & Safe stay program.

U narednom razdoblju treba se fokusirati na kvalitetu ponude i dizanje visokokvalitetnog smještaja i prateće ponude, jer je ova situacija pokazala da su upravo smještaji visoke kategorije i viših cijena otporniji na krize. Iz ove perspektive teško je prognozirati povratak na “staro”. Krajem 2020. zamišljali smo drugačiji scenarij ove sezone, pa i prije dva mjeseca. U ovom trenutku i dalje ne znamo kakva nas turistička sezona očekuje.

Njen će ishod ovisiti o procijepljenosti stanovništva emitivnih država te o graničnim režimima. Na nama hotelijerima je da budemo spremni i osiguramo sve predispozicije za siguran boravak gostima.

Jeste li zadovoljni rezultatima u 2020.? Na što ste usmjerili pažnju za ovu sezonu?

Unatoč pandemiji i globalnoj krizi, zadovoljni smo rezultatima prošle godine. Aminess je ostvario 35% prihoda u odnosu na 2019., što je obzirom na prve prognoze bilo značajno bolje od očekivanog. Sada smo prodajne i marketinške aktivnosti usmjerili na naša vjerna tržišta i partnere.

Želja za putovanjima i dalje je prisutna kod potencijalnih posjetitelja, a i partneri ulažu značajne napore da bi se ostvario što bolji rezultat u ovoj sezoni. Gostima je u odluci o putovanjima presudan osjećaj sigurnosti te fleksibilnost u promjeni i otkazu aranžmana pa smo komunikaciju usmjerili tome.

U hotelu, vilama i mobilnim kućicama tijekom uskrsnih praznika imali smo popunjenost veću od 75%, što nam ulijeva tračak nade u nastavak ove izazovne sezone.

Tijekom svibnja planiramo otvaranje ostatka portfelja na sjeveru, te djelomično otvaranje južnog dijela. U konačnici se nadamo početkom lipnja otvoriti sve objekte na Korčuli i Orebiću.

Aminess se nametnuo kao lider tehnološkog napretka. Koje su smjernice, što se provodi?

Modernizacija poslovanja, tehnološki napredak i praćenje trendova glavne su smjernice digitalnog razvoja Aminessa. Kontinuiranim ulaganjima u razvoj i implementaciju digitalnih poslovnih procesa težimo zadovoljiti sve nove zahtjeve suvremenog tržišta, a prvenstveno gostiju i zaposlenika.

U Aminessu seprovodi značajan broj projekata implementacije različitih digitalnih sustava s naglaskom na projekte primjene umjetne inteligencije čija je svrha lakše i preciznije praćenje potreba i želja gostiju. Fokus je na redizajnu web stranica te uvođenju novih alata za komunikaciju s gostima koji će biti podržani posebno razvijenom AI tehnologijom integriranom sa središnjim rezervacijskim sustavom.

Daljnji digitalni iskorak Aminess je predstavio najnovijim redizajnom vlastitih web lokacija osmišljenih i izvedenih da krajnjim korisnicima omoguće najbolje iskustvo planiranja i rezervacije smještaja za svoj odmor. Integracijom novih stranica s naprednim sustavima za procese digitalnog marketinga teži se stvaranju potpuno personaliziranog korisničkog putovanja uz fokus na digitalnu vjernost Aminess gostiju.

Stalno unapređujemo Chatbot i Mailbot alate za komunikaciju putem kanala koji gost preferira (Chat na webu, Viber, WhatsApp i Facebook Messenger) s Aminessovim rezervacijskim centrom.

ahtjeve i želje naših gostiju osluškujemo i kroz personalizirane online upitnike zadovoljstva, ankete s 360° pogledom na gosta koje nam kroz automatizme omogućuju dobivanje i pružanje povratne informacije u realnom vremenu što pridonosi povećanju zadovoljstva gostiju.

Koliko ste uložili u digitalizaciju?

Kroz tri godine u procese digitalizacije poslovanja uloženo je više od 1,5 milijun kuna, čime dokazujemo koliko su nam bitna ulaganja u automatizaciju poslovanja i modernizaciju. To potvrđuje i nagrada njemačkog ADAC-a za postignuća i iskorak u digitalizaciji, online marketingu i za ulaganje i praćenje trendova na online platformama.

Gdje je u hotelijerstvu vidljiva integracija umjetne inteligencije?

Kroz primjenu alata u komunikaciji s gostima na određenoj razini autonomije, gdje navedeni sustavi implementirani u sklopu prodaje mogu samostalno kreirati ponude i samostalno odgovarati na upite.

Odgovori se crpe kroz unaprijed definiranu detaljnu bazu znanja, koju je posljednjih godinu dana stvarao tim odjela prodaje i marketinga na temelju korisničkih iskustava i zahtjeva. Prateći nove zahtjeve tržišta i gostiju, alati se kontinuirano nadograđuju i razvijaju.

Gosti dobivaju finalne informacije kakve žele, kada to žele i na način koji žele, u skladu s GDPR-om. U provedenim procesima digitalizacije posebno se ističu Online check In – jednostavna, beskontaktna prijava gostiju, Self-order – narudžba jela i pića uz dostavu, korištenje jedne kartice za sve (plaćanje, kontrola prolaza i identifikacija), te mobilna aplikacija Flexkeeping – za digitalno upravljanje zadacima u odjelima smještaja i održavanja objekata.

Poseban fokus je stavljen i na zaposlenike kroz online edukacije i webinare kroz koje se upoznaju s novitetima u IT-ju, kao i na provedenu digitalizaciju administrativnih procesa. Valja istaknuti i email automation u kojem se komunikacija odvija sukladno personaliziranim preferencijama, korisnici dobivaju sadržaj prilagođen željama i potrebama.

Upravo email marketing pokazao se kao ključan alat komunikacije u vrijeme pandemije, jer se komunikacija s gostima odvija puno učestalije i brže nego prije pandemije.

Kakva su Vaša očekivanja za ovu godinu? Može li Hrvatska biti konkurentna na globalnom turističkom tržištu?

Vjerujemo da će ova sezona biti jednako izazovna kao i prethodna, ali se nadamo da će ipak potrajati dulje. Sigurnost je i ove godine glavni prioritet svih putovanja, tako da će gosti zasigurno i dalje biti vrlo oprezni i pratiti epidemiološku situaciju. Sve inicijative koje se trenutno globalno poduzimaju, poput omogućavanja jednostavnijeg prelaska granica, brže mogućnosti testiranja i sve veće procijepljenosti stanovništva, daju nam optimističniji pogled u bližu budućnost. Kao i prošle sezone, vjerujemo da će i ovu sezonu obilježiti veliki broj last minute rezervacija te veća potražnja za smještajem u kampovima u odnosu na hotelski smještaj. Iz današnje perspektive, vrlo je zahtjevno govoriti o konkretnim očekivanjima budući da se epidemiološka situacija mijenja svakoga dana, ali unatoč globalnoj krizi u turizmu, ove sezone vjerujemo u nešto povoljniji ishod situacije u odnosu na 2020. godinu.

Ako Hrvatska želi biti konkurentna na globalnom turističkom tržištu, potrebno je smanjiti prevelika i brojna porezna davanja, koja vjerujemo da bi i ostali hotelijeri preusmjerili u plaće i investicije te u konačnici prema gostu mogli nastupiti i s konkurentnijom konačnom cijenom. Valja naglasiti važnost kvalitetnog i ciljanog ulaganja u educiranje zaposlenika koji su i dalje glavni nosioci odnosa s gostima. Hrvatska kao destinacija je sve interesantnija, ne samo

Europljanima, već i cijelom svijetu. Da turizam nije snašla kriza uzrokovana pandemijom koronavirusom, uvjeren sam da bismo svjedočili dvjema rekordnim sezonama.

Komentirajte prvi

New Report

Close