U ovom trenutku na tržištu je između 500 i 1000 turističkih subjekata koji su spremni s relativno malo ulaganja ući u sustav malih obiteljskih hotela, ako se izuzmu greenfield ulaganja, što bi unaprijedilo kvalitetu turističke ponude i destinacija, produljilo sezonu i povećalo prihod. No rijetki će se na to odlučiti ako se u kratkom roku ne poboljšaju uvjeti poslovanja malih hotela, odnosno ne smanje troškovi i ne poveća profitabilnost, upozorio je Šime Klarić, predsjednik Udruge malih obiteljskih hotela (OMH) koja je u ponedjeljak u Zagrebu održala svoj prvi kongres.
“Mali hoteli posluju u procjepu između velikih hotela i obiteljskog smještaja, zakonodavni okvir tretira nas kao velike hotele što izaziva jako visoke troškove poslovanja, a s druge strane imamo subjekte koji plaćaju paušalne poreze, imaju višestruko manje troškove od nas, i često predstavljaju nelojalnu konkurenciju malim hotelima. Povrat investicije za male i obiteljSke hotele u prosjeku je 25 godina, što nije dobra motivacija za ulagače. Nadamo se da će se to uskoro izmijeniti”, pojasnio je Šime Klarić. Unatoč svemu, mali obiteljski hoteli u ovoj su godini imali značajno veće fizičke pokazatelje i prihode nego u zadnje dvije godine, ustvrdio je.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu