Od programerske tvrtke do proizvođača preparata za kožu s pogonom u Odri i godišnjim prihodom od 2,5 milijuna eura

Autor: Danica Gršković , 16. siječanj 2024. u 07:00
Vjekoslav Ratkajec sa suprugom Jelenom Skendžić Ratkajec/MATEJ DOKIĆ

Pod tvrtkom Creaticon brendovi su Skintegra i Skinlick, krenuli su 2017. s tri proizvoda, a došli do 34 na kojima radi 35 članova tima.

Laboratorijski razvoj, dizajn proizvoda, industrijska proizvodnja – od početne do krajnje točke sve se odvija u Hrvatskoj od samih početaka tvrtke Creaticon koja stoji iza brendova Skintegra i Skinlick.

Njihov asortiman za njegu lica pažljivo je odabran i prilagođen. Svaki proizvod sadrži pomno osmišljenu kombinaciju aktivnih i biljnih sastojaka u tehnološki naprednim formulacijama koje djeluju sinergijski, rješavajući različite probleme na različite tipove kože.

Jelena Skendžić Ratkajec, bivša novinarka koja je donedavno vodila blog sa širokim spektrom beauty tema, sa suprugom Vjekoslavom Ratkajcem osnovala je prije sedam godina Skintegru u želji da ljudima s problematičnom kožom pruži specifične kozmetičke proizvode koji daju učinkovite rezultate – 2017. godine plasirali su prve na tržište. Svrha je bila pomoći ljudima s problematičnom kožom, na što su osnivačicu potaknuli upravo problemi koje je dugo imala s kožom.

Ratkajec

Došli smo do točke gdje je bilo - ili ćemo ostati na toj razini, ili ćemo početi ulagati u sebe i razvijati vlastitu lokalnu proizvodnju i kontrolu kvalitete. I onda smo krenuli u cijeli projekt.

Publika se ‘krila’ na – blogu
“Jednostavno, nisam mogla pronaći odgovarajući proizvod za sebe. Ako bih i pronašla nešto, bilo je to izrazito skupo. Sjećam se da mi je to stvaralo probleme čak i dok sam bila studentica, jer često nisam imala budžet za kompletnu kolekciju proizvoda koji mi mogu biti potrebni”, izjavila je Jelena.

Kod kreiranja cijelog brenda fokus je bio na kombinaciji cijene i kvalitete upravo kako bi se pružila adekvatna njega za problematičnu kožu. Na početku su na tržište izašli s tri proizvoda, dok danas broje već 34, od čega 25 Skintegra proizvoda i devet Skinlick proizvoda.

Skinlick je sestrinski brend Skintegre koji je izašao poslije godinu dana, a ovaj brend dolazi u obliku jednostavnijih formulacija, za sve koji traže pouzdanu, pristupačnu njegu. A sam razvoj Skintegre započeo je iz sasvim drugog tipa firme…

Pogon u Odri idejno je osmišljen i podignut s ciljem da se kroz cijeli proces dođe do proizvoda vrhunske kvalitete/Matej Dokić

“U početku, 2014. godine Creaticon je bila programerska firma. Vjekoslav je onda radio za jednu američku firmu u IT segmentu. U to vrijeme bavila sam se novinarstvom, u području lifestyle i beauty tema, te sam paralelno vodila blog na kojem sam pokušavala pomoći ženama, ali i muškarcima dijeleći recenzije kozmetike.

Tako sam stekla publiku koja koja mi je vjerovala i koja je na temelju toga uspjeli pronaći način kako si pomoći u borbi s problematičnom kožom. Negdje tamo 2015. došla sam do zaključka da bih htjela imati svoj brend s kojim bih na tržište donijela nešto što u Hrvatskoj nedostaje.

Za mene je tada to bio i izazov, a ujedno i poticaj. U lipnju 2017. godine izašli smo na tržište s tri proizvoda, a publika koja je pratila moj blog automatski se zainteresirala za ono što sam ponudila”, ispričala je nam je Jelena.

Skendžić Ratkajec

Naša voda je na razini one koja se koristi za injekcije. Naravno, to sve iziskuje financijska ulaganja te je protekli period bio vrlo intenzivan za firmu.

Da bi proizvod postao renomiran i poznat po kvaliteti i učinkovitosti, sve od formule do dizajna pakiranja i komunikacije proizvoda mora biti dio jedne konzistentne priče, no najbitnija je ipak kvaliteta.

“Tu se ne radi samo o sastojcima koje imamo ili nemamo. Kad sam krenula u to, htjela sam najbolje, da odgovara najširem spektru ljudi, da bude napravljeno točno za osjetljivu, problematičnu, masnu kožu. Misao vodilja bila je ono što je ispravno u tom momentu, “gut feeling” i to se ispostavilo kao dobra formula”.

Ističe kako od samih početaka paze da u sastojcima nema sintetičkih boja, denaturiranog alkohola, emulgatori koje koriste najblaži su mogući za kožu, sve formule su na bazi aktivnih sastojaka koji doista nešto rade na koži.

Trenutačno proizvode distribuiraju u 19 europskih zemalja i to primarno kroz ljekarnički kanal, a imaju i web shopove s kojima surađuju. Potaknuti dobrim smjerom poslovanja nedavno su otvorili i novi proizvodni pogon u Odri.

“Došli smo do točke gdje je bilo – ili ćemo ostati na toj razini, ili ćemo početi ulagati u sebe i razvijati vlastitu lokalnu proizvodnju i kontrolu kvalitete. I onda smo krenuli u cijeli projekt, a sam proces je trajao tri godine. Idejno je pogon krenuo od onoga što trebamo napraviti, što je nama bitno, a to je da napravimo vrhunske i kvalitetne proizvode. Cijeli pogon osmišljen je s tom vizijom, a krajnji cilj je da možemo zadovoljiti sadašnje i buduće potrebe tržišta”, kaže direktor financija Vjekoslav Ratkajec.

Od samih početaka paze da u sastojcima nema sintetičkih boja, denaturiranog alkohola, emulgatori su najblaži mogući…/Matej Dokić

Prodajni ‘bestseller’
Što se tiče proizvodnje vlastite vode, većina kozmetičkih proizvoda koristi omekšanu vodu. To je voda iz koje su odstranjeni minerali, a u Creaticonu posjeduju jednu klasu vode iznad. “Ljudi bi rekli to je samo voda, ali nije. Voda diktira jako puno drugih fizikalno-kemijskih svojstava. Naša voda je razina vode koja se koristi za injekcije. Naravno, to sve iziskuje dodatna financijska ulaganja te je protekli period bio vrlo intenzivan za firmu, ali uspjeli smo uz podršku cijelog našeg tima koji trenutačno broji 35 članova uspjeli”, ispričala je Jelena.

U posljednjoj godini bilježe prihode od 2,5 milijuna eura. S obzirom na protekli period koji su obilježile koronakriza, potres, ali i dodatna ulaganja u firmu u smislu izgradnje novog pogona, bilo je potrebno i restrukturirati poslovanje, tako da u ovoj godini očekuju rast od 20 posto, kao i u narednim godinama.

20

posto rasta očekuje se u tekućoj godini, ali i u godinama koje slijede

Ističu kako su se proizvodi koji su u Hrvatskoj bestelleri – a to su čistači Atomic i Amphibian – bestselleri i u svim zemljama Europe gdje su u ponudi. “Zanimljivo je da smo mi baš radili na marketingu tih proizvoda u Hrvatskoj, ali ne i drugdje.

Drugdje je to prepušteno distributerima. Oni određuju koji su bestselleri za pojedinu zemlju. Naš duo Atomic i Amphibian bestseller su proizvodi u svim zemljama Europe, ali mi je to neobično jer sam mislila kako će bestselling proizvodi bit neka krema, serum. Ipak, naš duo čistača ispostavio se kao ‘next level’”, kaže Jelena.

Kod Skintegre razumiju što treba koži, ali i vlasniku kože, ne gubeći iz vida da je vidljivi učinak kao i ugoda korištenja proizvoda ono što će ih u konačnici najviše motivirati da kozmetičke preparate koriste svakodnevno i dugoročno. S obzirom na veliki uspjeh u prethodne tri godine, i mnogo zadovoljnih korisnika, očekuje se još veći napredak u budućem poslovanju.

Komentirajte prvi

New Report

Close