U razdoblju od 2010. do 2017. godine broj aktivnih putničkih agencija u Hrvatskoj narastao je za 44 posto, s 870 na 1.254, njihovi ukupni prihodi za 54 posto, s 3,3 milijarde na 5,1 milijardi kuna. Broj zaposlenih je 2017. godine dosegnuo ukupno 5.540, što je 20 posto više nego 2010. godine. Istodobno, unatoč padu broja noćenja uz posredovanje domaćih turističkih agencija od oko 13 posto, od 2007. godine ova industrija kontinuirano povećava dodanu vrijednost svojih usluga. To je rezultiralo rastom njihovih poslovnih prihoda za skoro 70 posto i rastom broja zaposlenih za 17 posto za period od 2007. do 2017. godine, pokazala je analiza poslovanja turističkih agencija i turoperatora u razdoblju 2007. – 2017., koju je za Hrvatsku gospodarsku komoru proveo Institut za turizam.
U priopćenju HGK ističu da turističke agencije imaju specifičnu ulogu na tržištu, potiču potražnju kada je ona smanjena i usmjeravaju je prema odabranim destinacijama. Uz smanjenje prostorne koncentriranosti i utjecaja sezonalnosti, utječu i na povećanje potrošnje po dolasku. Domaće turističke agencije preko 80% fizičkog prometa ostvaruju od receptivnih poslova, što doprinosi i razvoju turističkih proizvoda s visokom dodatnom vrijednošću.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu